صادرات پسته از قشم به کشورهای خلیج فارس

ADAS یا آوین تک الماس قشم، نام برندی است که بیش از 10 نوع از کالاها و محصولات برتر تولیدی کشورمان را در بسته بندی های شکیل و مطابق با استانداردهای روز جهانی، صادر می کند.

به گزارش فرینا، آوین تک الماس قشم یکی از 200 واحد صنعتی فعال در این منطقه است که از سال گذشته با طی کردن مراحل قانونی و دریافت سیب سلامت، به جرگه فعالان صادراتی این جزیره پیوسته است.
به گفته مسئولان این شرکت، صادرات محصولات برتر صد در صد ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز راه فعالیت شرکت ADAS است که در آینده علاوه بر کشورهای همسایه شاهد صادرات آن به کشورهای آسیای میانه و اروپایی هم خواهیم بود و این امر نشان از تحقق شعار حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.
کارگاه بسته بندی شرکت آوین تک الماس قشم را عبدالسلام ایمانی 45 ساله از بومیان جزیره قشم متاهل و دارای چهار فرزند به عنوان رئیس هیئت مدیره و بابک شریفی جوان 39 ساله اصفهانی که او هم متاهل، صاحب یک فرزند و مدیرعامل این شرکت می باشد که با افزون بر 5 میلیارد ریال سرمایه گذاری با حضور پنج نیروی بومی جزیره که همه آنها بیمه هستند، اداره می کنند.


صادرات یک میلیارد و 200 میلیون ریالی پسته
رئیس هیئت مدیره شرکت آوین تک الماس قشم از صادرات یک میلیارد و 200 میلیون ریالی بهترین محصول پسته رفسنجان به کشور قطر، به عنوان نخستین گام صادراتی این شرکت با بسته بندی های شیک و مطابق با استاندارهای روز دنیا نام برد.
عبدالسلام ایمانی اعلام کرد: در پارت نخست محصولات بسته بندی این شرکت 800 کیلو گرم از بهترین پسته های رفسنجان را به کشور قطر در حاشیه خلیج فارس صادر کردیم.
او می گوید؛ پس از مراحل قانونی برای فعالیت صادراتی در منطقه آزاد قشم از جمله ثبت شرکت، ثبت برند، دریافت مجوز فعالیت اقتصادی، کارت بازرگانی، گواهینامه استاندارد و نهایتا سیب سلامت، کار بسته بندی افزون بر 10 محصول 100 درصد ایرانی با بهترین کیفیت را توسط 7 دستگاه بسته بندی و یکدستگاه چاپ در یک سوله 800 متری در شهرک صنعتی فجر جزیره قشم آغاز کردیم.


صادرات کالاهای برتر ایران با درج نام جزیره قشم
ایمانی با تاکید برنقش بسته بندی در جذب مشتری اعم از داخلی و خارجی، افزود: کالای برتر در بسته بندی برتر نمود بهتری پیدا می کند و شرکت آوین تک الماس قشم با انتخاب محصولات 100 درصد ایرانی دارای طعم، عطر و بوی خاص مناطق مختلف کشورمان، این محصولات را در قالب بسته بندی زیبا و درج نام جزیره قشم به کشورهای هدف صادر می کند.
وی یادآور شد: بهترین محصولات ایرانی شامل قند، شکر، آجیل چهار مغز (پسته، بادام زمینی، تخمه و بادام معمولی)، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی، عدس و نخود و لوبیا کشورمان را در پاکت های بسته بندی "ایزی اوپن" (ٍEasy Open) که مانع از نفوذ رطوبت، نور و باکتری های مضر بر روی محصولات می شود را در دستور کار صادرات قرار داده ایم.


معرفی برند جزیره قشم با محصولات صادراتی    
به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت ADAS، معرفی برند جزیره قشم با درج آن بر روی بسته بندی محصولات صادراتی از موضوعات مهم این شرکت در مذاکرات با شرکت های خارجی است که بر روی آن اصرار و پافشاری می کنیم.
وی اظهار داشت: نخستین محصول صادراتی این شرکت (پسته) به کشور قطر با درج نام جزیره قشم در دو مُدل بسته بندی وکیومی شامل پاکت های ایزی اُپن ایستاده و ظروف شیشه ای پلاستیکی (شوکو پلاست) که از استقامت بالایی برخوردارند، صادر شده است.
ایمانی معتقد است تا پایان امسال با ارائه محصولات مختلف صادراتی به چند کشور حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپایی، نام جزیره قشم را به عنوان یک برند در حوزه بسته بندی به خوبی معرفی خواهیم کرد.
امید این سرمایه گذاران به آینده، نشان از برنامه ریزی دقیق در حوزه صادرات محصولات برتر ایران دارد و معتقد هستند با امضای قراردادهای جدید با عمانی ها، عراقی ها و قطری ها که به مرحله پایانی نزدیک شده، از سه ماه دیگر می بایست با حدود 20 نیروی کار و در دو شیفت کاری انواع محصولات را با بسته بندی های متنوع صادر کنند.
شرکت آوین تک الماس قشم براساس تقویم کاری خود قرار است 23 مهر و 18 آبان ماه امسال به ترتیب در دو نمایشگاه مسقط عمان و بغداد انواع محصولات ایرانی را با بسته بندی های شکیل ارائه کنند.


اروپا هدف بعدی ADAS برای صادرات محصولات ایرانی
مدیرعامل شرکت آوین تک الماس قشم هم در این گفت و شنود از صادرات محصولات برتر ایران به اروپا با بسته بندی های استاندارد و درج نام جزیره قشم به عنوان هدف بعدی این شرکت نام برد.
بابک شریفی گفت: نمونه محصولات صادراتی کشورمان را با هدف انعقاد قرار داد به چند شرکت قطری، عمانی و عراقی در حاشیه خلیج فارس ارسال کرده ایم و همزمان رایزنی با خریداران محصولات برتر ایران در آسیای میانه و اروپا را نیز آغاز کرده ایم.


بسته بندی های متنوع برای رقابت در بازارهای جهانی
او معتقد است بسته بندی های متنوع پس از محصولات برتر حرف اصلی را برای رقابت در بازارهای جهانی می زند و شرکت ADAS با بهره گیری از طراحان برتر کشور توانسته ظروف مختلف از پاکت های شیشه ای پلاستیکی تا ظروف مقوایی، فلزی و چوبی با نقوش اسلامی و ترمه را برای ارسال محصولات ایرانی آماده کرده است.
شریفی می گوید براساس درخواست کشور عمان، ظروف فلزی 200 و 400 گرمی با نقوش اسلامی و ظروف مقوایی با پوشش متالایزر که مانع نفوذ باکتری های مضر از بدنه ظروف به داخل آن می شود را برای صادرات بعدی پسته به این کشور آماده کرده اند.
بسته بندی های 30 گرمی آجیل با استفاده از گاز اَزت با هدف پیشگیری از ایجاد حشرات و لارو آن روی محصولات صادراتی و ماندگاری بیشتر محصولات هم از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت ADAS از آن به عنوان حرکت در مسیر رقابت جهانی نام برد.


حمایت همه جانبه گمرک، استاندارد و اداره کل صنعت سازمان منطقه آزاد قشم از فعالان اقتصادی
مدیر جوان شرکت آوین تک الماس قشم از اقدامات مثبت مدیران اداره کل غذا، دارو و استاندارد، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی در این جزیره نام برد و افزود: برای ارائه بهترین خدمات از سوی ادارات یاد شده می بایست از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بخاطر داشتن چنین تیم مدیریتی تشکر کنم.
وی ادامه داد: بسیاری از مراحل مربوط به حوزه صادرات محصولات بسته بندی شده ADAS در کمترین زمان ممکن و بدون حضور نماینده این شرکت توسط نیروهای پرتلاش ادرات گمرک، استاندارد و صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد که امید ما به آینده فعالیت های صادراتی در جزیره قشم را دو چندان کرد.


تخفیف 10 درصدی محصولات شرکت ADAS برای مردم قشم
شریفی در ادامه به عرضه محصولات بسته بندی شده این شرکت توسط فروشگاه های زنجیرهای تارا در استان های هرمزگان، یزد و کرمان اشاره کرد و گفت: برای خریداران محصولات این شرکت در جزیره قشم 10 درصد تخفیف ویژه قائل شده ایم.
وی اظهار کرد: محصولات این شرکت اعم از حبوبات، قند و شکر و آجیل آلات با طعم و عطر خاص و بسته بندی های منحصر بفرد توانسته طی این مدت با بهترین برندهای کشور رقابت کند و به زودی شاهد ورود محصولات بسته بندی  ADASدر سبد خانواده های ایرانی در سرتاسر کشور خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آوین تک الماس قشم گفت: پسته رفسنجان، لوبیا چیتی و ساده از نصرآباد هیدج زنجان، لوبیا چشم بلبلی کرمان، لپه آذرشهر زنجان، نخود کرمانشاه، عدس شیراز و اردبیل، شکر بلورین با دانه های بسیار ریز اصفهان، آجیل چهار مغز استان های مختلف به عنوان محصولات این شرکت در بسته بندی های شکیل علاوه بر صادرات برای مصارف داخلی هم ارائه می شود.


عرضه قند با خلوص 99.9 درصد
به گفته شریفی، بهترین قندهای عرضه شده در بازارهای مصرف داخلی از خلوص 99.7 درصد برخوردارند اما قند شرکت ADAS که در بخش داخلی و خارجی ارائه می شود دارای خلوص 99.9 درصد است.
وی می گوید؛ هدف ما ارائه بهترین ها و برند سازی برای نام جزیره قشم در حوزه محصولات برتر در بخش داخلی و خارجی است و همه تلاش خودمان را برای موفقیت این امر با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم به کار گرفته ایم.


نقش سازمان منطقه آزاد قشم برای حضور واحدهای تولید در نمایشگاه های خارجی
مدیران شرکت ADAS با تقدیر از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به واحدهای تولیدی به ویژه واحدهایی که در امر صادرات در این منطقه فعالیت می کنند، اعلام کردند: معرفی واحدهای فعال و برتر قشم به سازمان توسعه تجارت کشور یکی از راه های مهم استفاده فعالان برتر جزیره برای مزایای ارزان تر حضور در نمایشگاه های مختلف خارجی است.
آنان همچنین از ارتباط سازمان منطقه آزاد قشم با بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یکی دیگر از مزایای کار در این جزیره نام بردند و اظهارامیدواری کردند که در زمان حضور نمایندگان شرکت های مختلف دنیا در جزیره قشم، امکان بازدید فعالان اقتصادی خارجی از واحدهای تولید کننده صادرات محور قشم با هدف توسعه فضای محصولات صادراتی این جزیره به دیگر نقاط جهان نیز فراهم شود.


نقد قابل تامل شرکت ADAS  قشم
رئیس هیئت مدیره شرکت آوین تک الماس قشم در پایان این گفت و شنود، از هدر رفت حدود 50 درصد زمان یکسال فعالیت این مجموعه که صرف دریافت مجوزهای مختلف شده است، انتقاد کرد.
ایمانی گفت: پس از ثبت شرکت در واحد ثبت شرکت های قشم، متاسفانه چهار ماه از زمان یکساله ما برای دریافت مجوز بِرند که در تهران تصمیم گیری می شود به هدر رفت و همزمان با دریافت مجوز فعالیت اقتصادی و کارت بازرگانی در قشم، دو ماه دیگر از مدت یکسال فعالیت این شرکت هم صرف دریافت گواهینامه استاندارد از بندرعباس و در نهایت کسب سیب سلامت که نیازمند مراحل مختلف آزمایشگاهی است، شد.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی در قشم که مکان فعالیت آنان اجاره ای است، به ارائه مدرک مکان کسب و کار در ابتدای مراحل دریافت مجوزها مربوط می شود به طوری که در مدت زمان آماده شدن مجوزها که بعضا تا شش ماه هم به درازا می کشد می بایست بدون انجام هیچ فعالیتی اجاره  ماهانه را به صاحب ملک پرداخت کنند.
رئیس هیئت مدیره شرکت آوین تک الماس قشم اظهار امیدواری کرد سازمان منطقه آزاد قشم راه حلی را برای ارائه مدرک کسب و کار پس از آماده شدن مجوزها برای فعالان اقتصادی این جزیره فراهم کند.
شایان ذکر است حدود 200 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم مشغول فعالیت هستند که بخشی از آنها محصولات تولیدی و یا بسته بندی خود را به کشورهای مختلف جهان صادر می کنند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو