سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند ۳۰ درصد افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47659
ساعت 14:53 سه شنبه 13 شهريور 1397
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲هزار و ۶۵۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده رشد۳۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی، شمار مجوزهای صادر شده برای سرمایه گذاری داخلی را ۸۰ فقره بیان کرد و گفت: مجوزهای سرمایه گذاری برای فعالیت در زمینه صنعت، خدمات و گردشگری صادر شده است.

موسوی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه گذاری رتبه نخست بین مناطق آزاد کشور را کسب کرد گفت: در این راستا علاوه بر سرمایه گذاری داخلی ، چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی عمدتا کشورهای چین و عراق نیز در پنج ماهه نخست سال جاری در منطقه آزاد اروند صادر شده است.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خارجی در زمینه ساخت لوله های بدون درز، تولید و تبدیل مواد معدنی خام به مواد صنایع پایین دستی است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات غیرنفتی را جزو برنامه های اصلی منطقه آزاد اروند در سال جاری بیان کرد و گفت: در این راستا رشد کیفی و کمی در بخش های تجاری، صنعتی و گردشگری برای حمایت از سرمایه گذاران در سال جاری مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

این سرمایه گذاری ها در بخش های تجاری، صنعتی، انرژی و نفت، گردشگری، صنایع دریایی،کشتی سازی و مواد غذایی صورت گرفته است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟