مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی در ایروان بررسی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47725
ساعت 15:16 شنبه 17 شهريور 1397
مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی در ارمنستان در دیدار سفیر کشورمان در ایروان و گاگیک مارکاریان رییس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، به منظور بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی که در ارمنستان فعالیت می کنند، آقای گاگیک مارکاریان رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان میهمان سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان بود که فرصت ها و موقعیت‌های سرمایه گذاری در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در این دیدار، سجادی با اشاره به اینکه لغو روادید، ایجاد "منطقه آزاد مغزی" و همجواری آن با منطقه آزاد ارس و انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتحادیه گمرگی اورآسیا فرصت های فراوانی را برای تجار و فعالان اقتصادی ایرانی فراهم کرده تا نسبت به صدور کالاها و خدمات ایرانی و ایجاد شرکت های مشترک با طرف های ارمنی برای تولید کالاهای ایرانی جهت صدور به کشورهای اوراسیایی اقدام کنند.
سفیر کشورمان در ارمنستان همچنین وجود برخی مشکلات و موانع از جمله بوروکراسی اداری را از موانع مهم در عدم تمایل فعالان و تولید کنندگان ایرانی برای حضور در بازار ارمنستان دانست و خواستار متمرکز شدن امور مربوط به سرمایه گذاری و تجارت خارجی، مشخص شدن مالکیت خصوصی در ارمنستان بویژه در "منطقه آزاد مغری" و ... در یک سازمان و یا وزارتخانه شد.
در ادامه این دیدار آقای مارکاریان رئیس اتحادیه کارفرمایان نیز دانش و ظرفیت های تولیدی عظیم شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف را خاطرنشان نموده و از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در ارمنستان استقبال کرد.
رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان موفقیت این شرکت ها در قلمرو ارمنستان را مستلزم آشنایی کارفرمایان، تجار و کارخانه داران با قوانین و مقررات فعالیت و سرمایه گذاری در این کشور دانست و آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های آموزشی برای تجار و فعالان اقتصادی ایرانی اعلام کرد .
در این دیدار زمینه‌ها و فرصت های مختلفی که شرکتهای ایرانی قادر به حضور در بازار ارمنستان هستند، مورد بررسی قرار گرفت و حوزه‌های مناسب برای سرمایه گذاری در این کشور مورد مذاکره طرفین قرار گرفت.

شناسه خبری: 47725

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟