بازدید وزیر راه و شهرسازی از ترمینال گالری سلام؛

ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دوبرابر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از معاونان این وزارت خانه، مقیمی استاندار تهران و  مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی از بخش های مختلف ترمینال گالری سلام واقع در فرودگاه بین المللی امام (ره) بازدید کردند.

به گزارش فرينا، عباس آخوندی در حاشیه این بازدید گفت: اتفاق بزرگی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حال انجام است و با افتتاح ترمینال سلام ظرفیت فرودگاه به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

آخوندی افزود: همچنین علاوه بر مسیرهای پیشین، دسترسی مردم از جاده ساوه به ترمینال سلام و فرودگاه امام (ره) باز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارهای ترمینال سلام به صورت هوشمند انجام خواهد شد، گفت: کانترهای ترمینال سلام، بار همه ایرلاین ها را پذیرش می کنند و هیچ تفکیک باری در بدو ورود برای مسافر وجود ندارد، لذا مسافر به جای یک یا دو کانتر محدود و ایستادن در صف، 52 انتخاب خواهد داشت و بار مسافران در بارانداز به صورت هوشمند تفکیک خواهند شد.

 وزیر راه و شهرسازی افزود: در فاصله کمتر از 10 متر از کانترهای پذیرش بار و گذرنامه، بازرسی مسافران انجام خواهد شد و پس از آن هر فردی می تواند آزادانه از بخش های مختلف فرودگاه برای خرید، استراحت، سوار شدن به هواپیما و ... استفاده کند و محدودیتی برای دسترسی وجود نخواهد داشت.

آخوندی گفت: مسیر تردد عابر از خودروها در ترمینال سلام به طور کامل جداسازی شده و بنابراین هیچ عابری در معرض خطر تصادف با وسیله نقلیه قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه فضای کافی برای پارکینگ در ترمینال سلام تعبیه شده است، افزود: مسافر در بدو ورود در محیط باغ ایرانی قرار می گیرد و می تواند از این فضا استفاده کند.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی آثار هنری ایران در ترمینال ـ گالری سلام گفت: در هر گوشه ترمینال یک اثر هنری از بهترین هنرمندان ایران نصب خواهد شد، لذا مسافر وقتی وارد فرودگاه می شود، در یک فضای صنعتی و خشن قرار نمی گیرد و می تواند محیط مهربان ایرانی را لمس کند و از آن لذت ببرد.

آخوندی ادامه داد: نام ترمینال را سلام گذاشتیم، به این مفهوم که هر مسافری که وارد فرودگاه می شود، این ترمینال به نمایندگی از ملت ایران به او سلام می کند و هر فردی که از کشور خارج می شود با سلام بدرقه شده و مردم برای او آرزوی سلامتی می کنند.  

وی افزود: تلاش کرده ایم سیستم های جت وی و پل هوایی ترمینال سلام تا جای ممکن با تجهیزات ایرانی و بومی ساخته شود و می توانیم ادعا کنیم که یک تیم طراحی، ساخت و اجرای فرودگاه را در ایران تربیت کردیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هواپیماهای غول پیکر می توانند به پل های هوایی طراحی شده در ترمینال سلام متصل شوند و بزرگ ترین هواپیماها در این فرودگاه امکان نشست و برخاست دارند و می توانند از طریق پل تلسکوپی به مسافران خود ارائه خدمت کنند. 

آخوندی در پایان گفت: ساخت ترمینال سلام بیش از 95 درصد پیشرفت داشته است و امیدوارم که در کمتر از دوماه آینده این ترمینال آماده افتتاح شود و آن را به مردم ایران تقدیم کنیم.

 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.