کاهش 40 درصدی تأخیرهای پروازی حج در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: عملیات پروازهای حج 97 با بازگشت بیش از 23 هزار زائر خانه خدا و انجام مجموع 179 سورتی پرواز به پایان رسید.

به گزارش فرینا، علی رستمی با اشاره به پایان پروازهای حج تمتع سال 97 افزود: 23 هزار و 233 زائر در عملیات بازگشت حجاج که از تاریخ چهارم تا بیست و پنجم شهریورماه به طول انجامید، از فرودگاه های جده و مدینه به فرودگاه بین المللی امام(ره) منتقل شدند.
رستمی گفت: میزان تأخیر پروازهای حج در دو فاز رفت و برگشت در سال 96 به طورمیانگین 85 دقیقه بود که این عدد در سال 97 کاهش چشمگیری داشت و به 38 دقیقه تقلیل یافت.
وی با اشاره به انتقال 797 تن بار در عملیات پروازهای بازگشت حج افزود: از مجموع 88 سورتی پرواز، 64 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و 24 مورد توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده است.
معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: مفتخریم که اعلام نماییم طی نظرسنجی های به عمل آمده، رضایت‌مندی زائران و مسئولان سازمان حج و زیارت از خدمات و فضای فرهنگی و معنوی فرودگاه نسبت به سال‌های گذشته به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
رستمی در پایان افزود: جداسازی بخشی از ترمینال یک، در نظر گرفتن محل استراحت و تعبیه نمازخانه مستقل، تردد جانبازان از جایگاه تشریفات دولتی، تعبیه پارکینگ ویژه مستقبلین، نصب ویدئووال برای مشاهده آنلاین زائران حج و تحویل بار سریع و مناسب بخشی از خدمات صورت گرفته برای حجاج در فرودگاه بین المللی امام(ره) بود.
گفتنی است، پرونده عملیات حج تمتع 97 که از بیست و سوم مردادماه آغاز شده بود، با انجام آخرین پرواز در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ساعت 03:55 روز بیست و پنجم شهریورماه بسته شد و حجاج محترم از 8 استان کشور طی 88 سورتی پرواز به کشور بازگشتند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.