منطقه آزاد ماکو به قطب‌ دیجیتال کشور تبدیل می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان منعقد شده و قرار است منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های دیجیتال کشور شود.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی با اشاره به عملکرد 6 ماهه سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در این مدت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از 60 فقره مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی و غیرصنعتی در این منطقه صادر شده است.
جلیلی گفت: علاوه بر آن، با وجود شرایط اقتصادی کشور، اما در 6 ماهه نخست امسال 18 فقره پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی که منجر به اشتغال 400 نفر شده، صادر شده است.
وی از صدور 18 فقره کارت بازرگانی نیز خبر داد و افزود: مجموعه این شاخص‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه فضای کسب و کار در منطقه آزاد ماکو با وجود تمامی مشکلات کشور، مطلوب بوده و اقتصاد در منطقه جریان دارد و هم اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش است تا این توسعه و رونق اقتصادی بیش از پیش انجام شود.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هم اکنون 92 واحد صنعتی فعال در منطقه آزاد ماکو وجود داشته و تعداد دو هزار و 500 نفر در آن مشغول به کار هستند و علاوه بر آن، هفت واحد تولیدی دانش‌بنیان نیز در آن راه اندازی شده است.
جلیلی با اشاره به اینکه بخش معدن نیز محور توسعه منطقه آزاد ماکو بوده و هم اکنون 11 معدن فعال در آن وجود دارد افزود: در این رابطه چند درخواست بزرگ سرمایه‌گذاری نیز در بخش معدن وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت مجتمع پتروشیمی ماکو گفت: این پروژه هم اکنون در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران است تا مقدمات اجرای آن آغاز شود.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین افزود: دیروز تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان منعقد شد و قرار است منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های دیجیتال کشور شود.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.