آمادگی مرز شلمچه برای باشکوه برگزار شدن حماسه اربعین حسینی

در نشست مشترک ستاد اربعین میان مسئولان ایران و عراق بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن حماسه اربعین حسینی در مرز شلمچه تأکید شد.

به گزارش فرینا، نشست مشترک ستاد اربعین حسینی میان مسئولان دو کشور ایران و عراق به‌منظور بررسی مشکلات و اجرای تمهیدات ویژه برای تردد آسان و روان زائران در ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی خرمشهر برگزار شد.

پیام راهپیمایی حماسه اربعین حسینی برادری و وحدت میان دو ملت ایران و عراق است.

سردار مصطفی مرادیان در این نشست با اشاره به حماسه اربعین حسینی، اظهار کرد: با اربعین حسینی یک پیوند مشترک معنوی میان دو ملت ایران و عراق ایجادشده است.

وی افزود: دوستی، برادری و وحدت میان دو ملت ایران و عراق پیام راهپیمایی حماسه اربعین حسینی است.

مسئول هماهنگی با طرف عراقی در ستاد اربعین حسینی گفت: امسال با اتخاذ تصمیمات امنیتی با هماهنگی طرف عراقی با هیچ مشکل خاص امنیتی برای زائران روبه‌رو نیستیم و مرز شلمچه آمادگی کاملی برای برگزاری حماسه اربعین دارد.

وی عنوان کرد: مشکلی در صدور روادید به‌موقع وجود ندارد و با هماهنگی دولت عراق پیگیری می‌شود.

فعالیت کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای سهولت در امر تردد زائران

سپهبد محمد بدر نیز در این جلسه اظهار کرد: حماسه اربعین حسینی سال‌ها است که باعظمت برگزار می‌شود و امسال نیز میان جمهوری اسلامی ایران و عراق هماهنگی ویژه‌ای وجود دارد.

وی عنوان کرد: دولت عراق در حال تلاش است که با همکاری و مساعدت ایران برای اربعین حسینی و راحتی زائران زیرساخت‌های مناسبی ایجاد کند.

معاون وزیر کشور عراق گفت: کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای سهولت در امر تردد زائران به‌صورت هماهنگ مشغول فعالیت هستند.

مرز شلمچه واقع در منطقه آزاد اروند یکی از مبادی تردد زائران اربعین است که هرسال خیل عظیمی از زائران از طریق این مرز بین‌المللی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.