ظرفیت های باغ موزه دفاع مقدس بررسی شد

مسئول مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در راستای بررسی ظرفیت‌های قابل استفاده از باغ موزه دفاع مقدس آبادان، از این مکان فرهنگی بازدید کرد.

به گزارش فرینا ؛ سید محمد سیدی با حضور در این مکان فرهنگی گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان یک مجموعه گردشگری بسیار کامل است که در آن شاهد گردشگری جنگ و مقاومت مردمی هستیم.

سیدی افزود: در این مکان فرهنگی خانه‌هایی موجود است که مربوط به مردم بوده  که در دوران جنگ آسیب بسیار زیادی دیده اند و ما امروز با دیدن این خانه‌های ویران، مقاومت مردم درآن دوران را می توانیم به خوبی شاهد باشیم.

وی از آثار تاریخی با ارزش دیگری نظیر گورستان انگلیسی‌ها که دراین مکان وجود دارد نام برد و گفت: این آرامستان که به گورستان انگلیسی‌ها معروف است چیزی حدود 536 قبر درون خود دارد. این محل متعلق به دوره مطالعات و اکتشافات نفتی منطقه و فعالیت پالایشگاه آبادان در بازه زمانی سال‌های 1919 تا 1927 بوده که در طول این فاصله زمانی ایجاد شده است؛ علاوه بر کارکنان شرکت نفت، خانواده‌های تبعه انگلیسی و دیگر ملت‌های غیر مسلمان در آن محدوده زمانی در آبادان حضور داشته و مشغول به کار بوده‌اند که پس از مرگ اکثر آنان در این مکان دفن شده اند.

مسئول مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: یادمان شهدای گمنام، مجاورت با اروند رود، بکر بودن فضاهای جنگی و... همه نشان از پتانسیل و ظرفیت بالای این محل جهت تبدیل شدن به یک مکان فرهنگی و گردشگری را دارد که با توجه به موضوع بررسی شده توسط مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و ارائه طرح توسعه باغ موزه دفاع مقدس از جانب مسئول این مکان فرهنگی، طرح‌هایی که با این مدیریت هماهنگی داشته در آینده‌ایی نزدیک راه اندازی و عملیاتی خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.