ترمینال گالری سلام با 10 اثر هنری فاخر به استقبال مسافران می رود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48610
ساعت 18:03 دوشنبه 7 آبان 1397
80 درصد پروژه ساخت آثار هنری ترمینال - گالری سلام به اتمام رسیده و تا پایان آبان ماه این آثار فاخر و طراز اول در ترمینال نصب خواهند شد.

به گزارش فرینا، مدیر پروژه ترمینال ـ گالری سلام از اجرای 10 اثر هنری فاخر در ترمینال سلام خبر داد و گفت: 12 ترمینال ـ گالری در جهان وجود دارند که برخی از آنها به شکل موزه هستند و ما سعی کردیم در ترمینال سلام با بهره گیری از این ایده و زمینه هنری، فرهنگ و هنر ایران را برای مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی نمایش دهیم.
فرزاد همدانچی افزود: در مرحه اول 30 اثر از هنرمندان طراز اول کشور برای ترمینال - گالری سلام انتخاب شد که در نهایت با گزینش جمعی از متخصصان معماری و هنر به ریاست دکتر ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی 10 اثر برتر در زمینه های مختلف و با مفاهیم والای معنوی و عرفانی برگزیده شدند.
همدانچی با بیان اینکه 80 درصد پروژه ساخت آثار هنری در ترمینال ـ گالری سلام انجام شده است، گفت: تا پایان آبان ماه ساخت همه این آثار به پایان می رسد و در ترمینال نصب و تعبیه خواهند شد.
مدیر پروژه ترمینال ـ گالری سلام خاطرنشان کرد: این آثار از لحاظ قیمت گذاری در طراز بسیار بالایی قرار دارند و ما محدودیت بودجه داشتیم اما سعی کردیم آثاری را انتخاب کنیم که از لحاظ مفهوم و شکل اجرا، خاص و متنوع باشند و فقط محدود به تابلوهای نقاشی نباشیم.
وی با بیان اینکه فضای عمومی اکثر ترمینال های جهان دارای سبک صنعتی و خشن است، گفت: در ترمینال ـ گالری سلام تلاش شد تا مردم و مسافران فضایی گرم و دلنشین را تجربه کنند و در سالن ترانزیت این مجموعه نیز محلی به عنوان نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری در نظر گرفته شده تا مسافران بتوانند آثار موردپسند خود را خریداری کنند.
گفتنی است؛ آثار هنری برگزیده شده برای ترمینال ـ گالری سلام با عناوینی چون "مجلس مرغان"، "سلام در زبان ها"، "هفت وادی معرفت"، "کوچ و سلام"، "پرواز هدهد"، "خاطره پرواز"، "سفرنامه"، "مرغان بسم الله" و ... در اشکال متنوع و متفاوت با بهره گیری از تابلو چوب، مجسمه چوبی و آینه شکسته، خط نقاشی، عکس، حجم آلومینیوم، گوی های متحرک، نئون و ... طراحی و اجرا شده‌اند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟