استقرار ۴ بالگرد هلال‌احمر در مرزهای کشور با عراق 

معاون عملیات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴ بالگرد امدادی ما در ۳ مرز مهران، چذابه و شلمچه مستقر شدند که در صورت نیاز برای انتقال مصدومان اقدام می‌کنند.

به گزارش فرینا، شاهین فتحی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر کار خود را از ۲۱ مهرماه آغاز و تا پایان اربعین و چند روز پس‌ازاین ایام نیز در داخل کشور و همچنین در خاک عراق ادامه خواهد داد.

فتحی افزود: یکی از فعالیت‌های این جمعیت در کشور توسط مرکز پزشکی هلال‌احمر انجام می‌شود که بخشی از آن در زمینهٔ درمان و برپایی درمانگاه در مسیرهای مختلف نجف، کربلا، کاظمین و نقاطی است که زائران در حال تردد هستند.

وی گفت: سازمان امداد و نجات ضمن آماده‌باش به‌تمامی پایگاه‌های امداد در سراسر کشور نسبت به استقرار قرارگاه‌های مرزی در مسیرهای مواصلاتی در مرز مهران، چذابه و شلمچه داده که تا امروز بیش از ۴۶ هزار و ۳۰۲ نفر مراجعه‌کننده داشتند و ۱۹۹ نفر از این تعداد به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون عملیات جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: بیش ۲۱ هزار و ۶۰۷ نفر در این ایام خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند و ۱۲ هزار ۲۴۰ نفر اسکان اضطراری داشتند. آخرین آمار مراجعین بالای ۵۱ هزار نفر بوده که ۳۴ هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند و ۲۷ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

فتحی بابیان اینکه تاکنون بالغ‌بر ۱۳ هزار نفر اسکان داده شدند، اعلام کرد: با توجه به اینکه ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس در عراق مستقر کردیم، تا صبح امروز ۱۵۶ نفر مصدومین و مریض‌های بدحال را از عراق به داخل کشور منتقل کردیم و تحویل همکاران ما در حوزه اورژانس داده شد.

وی گفت: ۴ بالگرد امدادی ما در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه مستقر شدند که در صورت نیاز برای انتقال مصدومان اقدام می‌کنند. همه ۵۷۷ پایگاه ما در سطح کشور آماده‌باش هستند و سعی کردیم در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه ظرفیت پایگاه‌های امدادی را افزایش دهیم. این خدمات با بیش از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس تا چند روز پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت و روزانه بیش از ۵ هزار نیروی هلال‌احمر در حال فعالیت هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.