مشاركت جوامع محلي مهمترين ركن توسعه پايدار

به گفته مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ توانمندسازی جامعه محلی در جزیره کیش منجر به توسعه گردشگری در جزیره کیش می شود چرا که با وجود زیرساخت های این منطقه در بخش های مختلف، در حال حاضر اين جزيره ميزان قابل توجهي از استانداردهاي مورد نياز اين صنعت را داراست.

به گزارش فرینا، آیین افتتاحیه «روز کیش» با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جزیره کیش برگزار شد.
مرتضی بانک در این مراسم نامگذاری 20 آبان ماه به عنوان «روز کیش» را فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه دانست و گفت: «روز کیش» برای این منطقه بستری مناسب جهت تکریم جامعه محلی و بومیان جزيره است.
وی با اشاره به اینکه توسعه با محوریت مشارکت جامعه محلی، موجبات هویت بخشی به فرهنگ بومی کیش را فراهم می‌آورد افزود: این روز فرصت شایسته ای است تا همه فرهیختگان و نخبگان فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کیش را برای تجدید میثاق و پیشرفت مستمر دور هم جمع کند و این جزیره را به عنوان تجلی گاه تلاش و مساعی جمعی ایرانیان به همه اقوام و همه نقاط کشور در سطح ملی، معرفی نماید.
مرتضی بانک جزیره کیش را از مقاصد مهم گردشگري کشور عنوان کرد و گفت: با توسعه و بهره‌برداری از ترمينال جديد فرودگاه این جزیره و تكميل زیرساخت‌های لازم تا یکسال و نیم آینده زمینه میزبانی از هشت میلیون گردشگر در اين منطقه فراهم می‌شود.
وی به وجود فرهیختگان، اهالی فرهنگ، هنر، مردان و زنان توانمند در منطقه اشاره و پیشنهاد کرد تا کیش‌شناسی با ایجاد کمیته‌های مختلف فرهنگ، ادب، صنعت، تاریخ، دریا و دیگر محورها با استفاده از شخصیت‌های برجسته این دیار برای ماندگاری در حافظه آیندگان این مرزو بوم تبدیل به مکتوبات شود. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه این‌ مهم می‌تواند زمینه هویت‌بخشی به فرهنگ بومی را فراهم کرده و گام‌های اساسی در افزايش مشاركت ايشان برداشته شود‌، گفت: این موضوع عملی است چرا که معتقدیم منفک شدن از فرهنگ بومی ما را از اصل وجودی دور خواهد کرد. 
مشاور رییس جمهور افزود: وجود ۵۰ هتل که ۱۰ واحد آن پنج ستاره است در کیش محقق شده که در کشور بی‌نظیر است لذا وجود مظاهر بسیار ارزشمند طبيعي سواحل بكر و گردشگری دريايي می‌تواند این منطقه را معتبرتر کند. 
در ادامه این مراسم از چند خانواده‌ شهید جزیره کیش تجلیل به‌عمل آمد.
گفتنی است؛ خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت و محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ناصر شریفی نماینده مردم کیش و بندرلنگه و معصومه آقاپور علیشاهی نماینده شبستر و عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.
یادآور می شود؛ از امسال بیستم آبان ماه به عنوان «روز کیش» نامگذاری شده است. تخفیف 50 درصدی بهای هتل ها و مراکز اقامتی، حمل و نقل رایگان ناوگان مینی بوس رانی و بخشی از ناوگان تاکسی رانی علاوه بر اجراي عمومي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري خدماتی است که به ساکنان و مسافران کیش در این روز ارائه می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.