22 طرح عمرانی در منطقه آزاد اروند کلنگ زنی و افتتاح شد

22 طرح عمرانی در شهرهای آبادان و خرمشهر روز چهارشنبه با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک روز چهارشنبه در این آیین که در کوی بهروز خرمشهر برگزار شد گفت: آبادان و خرمشهر در جنگ هشت ساله همه امکانات و زیر ساخت های خود را از دست دادند و اکنون نیاز به اصلاحات زیرساختی دارند.
وی افزود: این 2 شهر در گذشته جز بهترین شهرهای کشور بودند و اکنون برای توسعه نیاز به طرح جامع و مشارکت مردم دارد.
مشاور رییس جمهور گفت: آبادان و خرمشهر نیاز به رفاه و سهولت زندگی دارد و منطقه آزاد اروند برای ایجاد رفاه شهروندان باید زیر ساخت های لازم را با مشارکت سایر ارگان ها در این شهرها ایجاد کند. خاک این 2 شهر مقدس است و تک تک مردم این 2 شهر و شهیدان دفاع مقدس برای کشور الگوی ایثار و پایداری هستند.
مرتضی بانک افزود: امیدواریم اقدامات منطقه آزاد اروند برای رفع مشکلات این منطقه موثر باشند هر چند که برای ایجاد زیر ساخت ها باید سرعت عمل بیشتری داشت.
وی با اشاره به اجرای 22 پروژه عمرانی در آبادان و خرمشهر گفت: 2 هزار و 340 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها تعریف شده که باید در هشت ماه آینده به بهره برداری برسند تا ساکنان منطقه آزاد اروند از مزایای آنها بهره مند شوند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: اقدامات زیرساختی باید در سال های گذشته صورت می گرفت و نباید اکنون مردم این منطقه نیازمند امکانات اولیه زندگی باشند.
مرتضی بانک در ادامه با اشاره تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: هر چند این تحریم ها نسبت به گذشته بیشتر است و تامین اعتبار طرح ها در چنین شرایطی سخت است اما نهایت تلاش صورت می گیرد تا طرح های عمرانی در منطقه آزاد اروند طبق برنامه اجرا شوند.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم گفت: برای اجرای این طرح ها شامل بهسازی معابر ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و یا هزینه شده است.
موعود شمخانی به اجرای زیر ساخت ها در آبادان و خرمشهر نیز اشاره کرد و افزود: طی توافق با سازمان خدمات رسان توافق شد اعتباری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای تکمیل زیر ساخت ها در این شهرستان ها پرداخت شود مشروط بر اینکه این طرح ها در مدت پنج سال اجرا شوند و پس از آن شاهد حفاری در منطقه نباشیم.
شمخانی از اجرای 275 هزار مترمکعب عملیات زیرسازی، 393 متر مکعب روسازی، 231 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب، 23 کیلومتر شبکه توزیع آب در راستای طرح های عمران شهری خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.