تدوین برنامه زیست بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد کشور

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تدوین برنامه زیست بوم صنایع خلاق برای هر یک از مناطق آزاد کشور خبر داد.

سید سجاد نوری در گفتگو با خبرنگار فرینا؛ با اعلام این خبر گفت: برای تدوین برنامه زیست بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد نیازمند شناسایی استعدادها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل و تبیین این استعدادها در این مناطق هستیم. با توجه به پیشینه و سابقه مناطق آزاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و لزوم توسعه فضا و جریان کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی و خلاق، می توانیم این مناطق را به قطب توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور تبدیل کنیم.
نوری هم چنین بر تبیین اهمیت صنایع خلایق در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود تحریم ها و تاکید بر توسعه و افزایش صادرات کالا از مناطق آزاد و محدودیت ها در این زمینه؛ اگر صنایع فرهنگی و خلاق و توسعه آن در مناطق آزاد روند اصولی و صحیحی را طی کنند با صادرات این محصولات به کشورهای همسایه این مناطق، درصد صادرات کالا و خدمات از مناطق آزاد رشد قابل توجهی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع خلاق می تواند جدیدترین محور فعالیت اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد کشور محسوب شود افزود: فعالان حوزه صنایع خلاق می توانند با بهره گیری از ظرفیت ها، تسهیلات و بسترهای مناسب سرمایه گذاری به توسعه این صنعت کمک کنند.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مشارکت جوامع محلی ـ بومی را در توسعه صنایع خلاق در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی موثر دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه صنایع خلاق، استفاده از روش های متنوع و مدرن در مدیریت سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد زمینه لازم برای اشتغال اقشار مختلف هر منطقه اعم از بومیان، روستاییان، بانوان و دانشگاهیان از جمله رویکردهای اصلی در این صنعت است.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم چنین از تشکیل شورای راهبردی صنایع خلاق خبر داد و گفت: اعضای این شورا متشکل از افرادی هستند که در حوزه های فرهنگی، هنری و صنایع خلاق سازمان های مناطق آزاد کشور فعالیت می کنند و می توانند در دستیابی به اهداف این حوزه به ما کمک کنند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.