فرودگاه بين المللي الماس، پل ارتباطي لينجان چين و منطقه ويژه سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/4921
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس، چيني ها علاقمندي خود را به ايجاد پل ارتباطي بين استان لينجان و فرودگاه الماس سرخس به عنوان فرودگاه کارگو اعلام کردند.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي سرخس، مهندس حسين عليپور با بيان اين مطلب گفت: آقاي جوجين تاينگ مدير انجمن دوستي چين و ايران و قائم مقام انجمن اقتصادي کشور چين که به مشهد سفر کرده بود، تقاضاي ديدار با اتاق بازرگاني مشهد را داشتند بدين منظور جلسه اي برگزار شد و طي مذاکرات صورت گرفته آنان علاقمندي خود را براي ايجاد پل هوايي ارتباطي بين استان لينجان خودمختار چين و منطقه ويژه اقتصادي سرخس بعنوان فرودگاه کارگو اعلام کردند.

عليپور افزود : در اين جلسه بحثهاي مختلفي صورت گرفت با توجه به اينکه آنان آمادگي صادرات گوشت حلال را به ايران داشته و بدنبال احياي جاده ابريشم هستند امکان همکاريهاي اقتصادي وجود دارد.

وي گفت : چيني ها منطقه ويژه اقتصادي سرخس را بدقت مطالعه نموده بودند و با آمادگي در جلسه حضور يافتند.

جوجين يانگ نيز درباره انتخاب فرودگاه الماس سرخس گفت : با مطالعه دقيق و عيني به اين منطقه رسيديم که اين منطقه مرکزيت کشورهاي عضو اکو را دارد.

وي سرخس را بسيار مهم و با اهميت خواند و اظهار داشت که در واقع ما به جاي دبي اينجا را انتخاب کرديم.

مدير انجمن دوستي چين و ايران گفت: توضيحات مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس از امکانات و استعدادهاي موجود منطقه ما را براي ايجاد پل ارتباطي بين چين و ايران راغب تر مي کند.

آقاي جوجين تانگ اظهار داشت : هم اکنون صادرات و واردات کشورهاي کره جنوبي و شمالي با 6 ساعت پرواز بيشتر به خاورميانه مي رسد در صورتيکه از مسير استان لينجان به منطقه ويژه اقتصادي سرخس بسيار کوتاه است.

غلامحسين شافعي نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران و رئيس اتاق بازرگاني مشهد نيز طي سخناني گفت: از اينکه هيئت چيني با مطالعه کافي اين نقطه استراتژيک را انتخاب کرده اند خرسنديم.

وي اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي سرخس بهترين نقطه ايران براي احداث پل ارتباطي بين دو کشور بعنوان کارگو است.

وي افزود: منطقه ويژه اقتصادي سرخس بارانداز کالا و بار و چهار راه اقتصادي آسيا بر سر جاده ابريشم است.

شافعي ضمن تأکيد بر توسعه همکاريهاي مشترک بين چين و ايران گفت: براي رسيدن به اشتراکات و تفاهمات وسيعتر نيازمند مطالعه بيشتر هستيم.

وي افزود: پس از بازديد هيأتهاي اقتصادي از دو منطقه براي امضاء تفاهم نامه همکاريهاي مشترک اعلام آمادگي کردند.

گفتني است فرودگاه الماس سرخس در سال 1375به هنگام افتتاح راه آهن مشهد – سرخس – تجن مورد بهره برداري قرار گرفته و در آن زمان چندين هواپيماي پهن پيکر را پذيرش کرده است. هم اکنون باند فرودگاه 4 کيلومتر بوده و 60 متر عرض دارد و کليه تجهيزات ناو بري و امکانات ايمني مجهز بوده و کاملاً آماده و به روز است.

شناسه خبری: 4921

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو