افزایش 20 درصدی صادرات منطقه ویژه اقتصادی کاوه در سالجاری

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: میزان صادرات منطقه ویژه اقتصادی کاوهنسبت به سال گذشته 20 درصد و میزان واردات 6 درصد افزایش یافت.

به گزارش فرینا، مجید صادقی زاده در نود و یکمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان که در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، گفت: با توجه به تمام مشکلات اقتصادی در هشت ماهه گذشته 643 هزار تن محصول به ارزش357 میلیون دلار از منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده است .
صادقی زاده افزود: در همین مدت 67 هزار تن کالا به ارزش 190 هزار دلار واردات به منطقه ویژه اقتصادی کاوه انجام شده است.
وی گفت: عمده محصولات صادراتی مشتقات نفتی و محصولات وارداتی نیز شمش آهن و مواد شیمیایی است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه به میزان صادرات و واردات منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز اشاره کرد و افزود: در سال96 نیز 595 هزار تن صادرات به ارزش 306 میلیون دلار و 78 هزار تن واردات به ارزش178 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی کاوه صورت گرفته است .
صادقی زاده فعال کردن شبکه ریلی را یکی از اقدامات مهم شرکت شهر صنعتی کاوه طی دو سال اخیر در راستای کاهش وابستگی به حمل و نقل جاده ای و جایگزین کردن حمل و نقل ریلی عنوان کرد.
وی به تفاهم نامه مابین شرکت شهر صنعتی و راه آهن جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: راهاندازی باسکول ریلی منطقه ویژه اقتصادی کاوه نقش مهمی در توسعه زیرساخت های ریلی دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه با بیان اینکه حمل بار از طریق شبکه ریلی در این منطقه ویژه اقتصادی افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته واردات 920 کانتینر 17 هزار تن واردات از طریق ریل انجامشده و در سال جاری 2900 کانتینر محتوی 16 هزار تن واردات از طریق ریل انجام شده است.
صادقی زاده ابراز امیداواری کرد با یاری همه دستگاههااین مسیر رو به رشد ادامه یابد و گام های موثری در جهت محقق کردن اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.