چابهار پیشانی توسعه وآبادانی سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به سبب همجوار با آب های اقیانوس هند و موقعیت های راهبردی پیشانی توسعه و آبادانی استان محروم سیستان و بلوچستان است.


به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان 540 تختخوابی چابهار با حضور وزیر بهداشت ودرمان و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) افزود: ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی، آموزشی، راه و آب شهرستان چابهار از ضرورت هاست.
موهبتی گفت: وقتی از چابهار به عنوان پیشانی توسعه یاد می شود باید از سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان توسعه یافته تر در تمام شاخص های توسعه باشد.
وی بیان کرد: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی و راه اندازی دانشگاه بین المللی علوم پزشکی در چابهار می تواند به ارتقاء شاخص های سلامت کمک کند.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان افزود: چابهار طرح های نیمه تمامی در حوزه بهداشت و درمان دارد که نیاز است هر چه سریعتر تکمیل و بهره برداری شوند.
موهبتی گفت: ساخت بیمارستان جدید در چابهار با تاخیر 2 ساله رو به رو بوده و انتظار می رود پس از کلنگ زنی در مدت 36 ماه تکمیل و بهره برداری شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همت دولت و مردم در کاهش مشکلات بهداشتی ستودنی است، خاطرنشان کرد: ایجاد راه دسترسی از کمربندی شهیدکلانتری به پروژه بیمارستان در طول یک هفته از اقدامات جهادی مردم و مسئولان چابهار است.
موهبتی افزود: برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی چابهار ساختمان و زمین رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده می شود.
نماینده مردم شهرستان های چابهار نیکشهر کنارک و قصرقند نیز در این مراسم اظهار داشت: پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان برای کاهش مشکلات استان و به ویژه ساخت بیمارستان جدید چابهار و واگذاری زمین به صورت رایگان برای ساخت این بیمارستان توسط منطقه آزاد چابهار ستودنی و قابل تقدیر است.
عبدالغفور ایران نژاد از وزیر بهداشت و درمان برای الحاق چابهار و کنارک به دانشکده ایرانشهر و آغاز ساخت بیمارستان جدید در چابهار قدردانی کرد.
امام جمعه چابهار نیز گفت: کلنگ ساخت بیمارستان در چابهار خنثی کننده حرکات تروریستی است و این اقدام می تواند رضایتمندی مردم از خدمات نظام را در آستانه 40 سالگی انقلاب بیشتر کند.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی با قدردانی از خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و مسولان و به ویژه وزیر بهداشت در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان چابهار، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با ساخت بندر، راه آهن و گازرسانی دین خود را ادا و برادری اش را ثابت کرده است.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان در چابهار به رفع محرومیت های بهداشتی و درمانی منطقه کمک شایانی می کند.
امام جمعه اهل سنت چابهار نیز از تلاشهای دولت برای رشد شاخص های توسعه در حوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: دشمنان بدانند که ما در حال پیشرفت هستیم و بلوچستان ایران پیشرفته تر از بلوچستان پاکستان است.
مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: علیرغم مشکلات و بدخواهی و توطئه های دشمنان به یاری خدا ایران اسلامی در حال پیشرفت است و روی پای خود ایستاده ایم.
وی بیان کرد: مسولان در قلوب مردم جا دارند و زحمات انها خیلی جای تشکر دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی چابهار با توجه به ظرفیت ها و محرومیت ها باید بزودی ساخته شود.
رحمدل بامری گفت: ساخت بیمارستان در حوزه دشتیاری و ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی مورد درخواست و تاکید همه قشرها است.
وی ادامه داد: جاده دسترسی به بیمارستان 540 تختخوابی با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان با مشارکت دستگاههای اجرایی شهرستان در کمتر از یک هفته انجام شده است.
وی تصریح کرد: چابهار بهار خدمت به مردم است و دولت در این زمینه اقدامات خوبی را در زمینه توسعه بنادر، ساخت راه آهن و طرح های بزرگ و کوچک انجام داده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز ساخت بیمارستان در حوزه محروم دشتیاری، تکمیل طرح های نیمه تمام بهداشتی ودرمانی و ارتقای شاخص های سلامت را خواستار شد.
معین الدین سعیدی افزود: زمین رایگان در محدوده شهر و پروانه کار به طرح های بهداشتی ودرمانی بدون هیچ محدودیتی تحویل خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: سرانه تخت بیمارستان در منطقه بلوچستان 6 دهم است که نیاز است به استاندارد یک و هفت دهم تخت به ازای هر نفر برسد.
محمد مهران امینی فرد افزود: کلنگ زنی بیمارستان های 540 تختخوابی در چابهار و ایرانشهر و افتتاح بلوک زایمانی در سرباز و نیکشهر و بیمارستان های دلگان و فنوج در سفر 2 روزه وزیر بهداشت به جنوب سیستان و بلوچستان از روزهای خوب و تاریخی این استان است که خوشحالی و رضایتمندی مردم را در پی دارد.
وی گفت: بیمارستان جدید 540 تختخوابی چابهار با اعتبار 600 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 20 هکتار و زیربنای 60 هزار مترمربع در مدت 36 ماه ساخته می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.