آمادگی منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب برای جذب سرمایه گذاران

مناطق ویژه اقتصادی به محدوده های مصوب قانونی اطلاق می شوند که خارج از قلمرو گمرکی کشور هستند و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب سرمایه گذاران و فناوری های نوین خارجی در امر تولید و توسعه فعالیت دارند که علاوه بر تامین نیاز داخلی امکان صادرات به بازارهای خارج از کشور را فراهم می نمایند.

در این راستا منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب تاسیس شد تا یک میدان تجاری و صنعتی شایسته و مناسب جهت منطقه فراهم سازد که در آن سرمایه گذاران بتوانند طرح و برنامه های خود را اجرایی نموده ، و فعالیت هایشان را با سهولت و آرامش به اجرا درآورند که این امرمهم نیاز به حمایت مسئولین در جذب سرمایه گذاران دارد . 
در این راستا با تلاش های استاندار محترم کرمانشاه و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب سومین شرکت در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب در زمینه تولید لوله های opvc جهت انتقال آب برای مصارف صنعتی از محل سدها به مبادی ورودی شهرها بزودی فعالیت خود را در این منطقه آغاز خواهد کرد. به همین منظور با تاجیک مدیرعامل شرکت تولید لوله های opvc به گفت و گو نشستیم؛
 
لطفا" خودتان را معرفی نمائید؟

تاجیک هستم.تخصصم ساختمان و حدود ۲۰ سال است که در بحث صنعت ساختمان و صنایع پتروشیمی فعالیت می کنم .حدود ۱۵ سال است که در منطقه غرب کشور با احداث مجموعه های تولید پروفیل های یو پی وی سی، پروفیل های آلومینیوم و ایجاد مجموعه فرآوری میوه جات در منطقه کردستان فعالیت داریم. چندین سال به عنوان کار آفرین برتر در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۶ در کشور انتخاب شده ایم.
درحال حاضر اشتغالی حدود ۲ هزار نفر در سراسر کشور داریم. دارای دویست مجموعه اقماری در سراسر کشور هستیم که هر مجموعه بالغ بر ۱۰ الی ۱۵ نفر اشتغال به همراه دارد.
عنوان کردید که لوله های او پی وی سی، در این لوله ها همانطور که می دانیم یکی از معضلات ما بحث آب خواهد بود.
 همانطور که کارشناسان عنوان می کنند بحث مصرف آب، کمبود آب، نوع دپو و چگونگی انتقال آب بزرگترین معضل دهه اخیر زندگی ما در ایران است که شاید در دنیا هم باشد ولی در ایران شدت بیشتری دارد. یکی از نکاتی که ما به آن پرداختیم بحث انتقال آب برای مصارف صنعتی از محل سدها به مبادی ورودی شهرهاست.این معضلی است که درحال حاضر با آن دست به گریبان هستیم. بحث نگهداری این خطوط در زمان بسیار زیادی هست که از هزینه بالایی برخوردار است که به سادگی هم انجام نمی شود و دردسرهایی به همراه دارد،لوله های او پی وی سی طرحی است که در دنیا تقریبا حدود ۱۰ الی ۱۱ سال است که صورت می گیرد و به سرعت جای لوله های فلزی و چدن را دارد می گیرد که مزایای بسیار زیادی دارد و مهم ترین مزیت آن هم قیمت تمام شده آن است که نسبت به لوله های دیگر کمتر خواهد بود و بحث نگهداری در طول مدت زمان است که بسیار مقاوم و حداقل بالغ بر پنجاه سال عمر ومقاومت دارد.
ما تکنولوژی این لوله ها را از اسپانیا وارد می کنیم، نماینده انحصاری شرکت مولکول در ایران هستیم و انشاالله با همیاری دوستان در استان بتوانیم این طرح را هرچه سریع تر به نتیجه برسانیم. هم بابت خود منطقه بسیار اثرگذار باشد و معضلات انتقال آب و جابجایی آب در منطقه بخصوص در سدهایی که اخیرا احداث شده است رفع خواهد شد و همینطور برای صادرات که بسیار برای ما مهم است بخصوص کشور عراق که یکی از هدف های ما در بازار است.

میزان سرمایه گزاری شما چقدر است؟

میزان سرمایه گذاری ما حدود ۶ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲۰ میلیارد تومان در فاز اول به صورت ریالی هست و با اشتغال مستقیم 100 نفر در طرح و اجرا و اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در سراسر کشور به صورت غیر مستقیم انجام خواهد شد.

درمورد مسائل زیرساختی که مورد نیاز می باشد توضیح دهید؟

مسائل زیرساختی ما مسائل خاصی نیست، همان آب و برق و گاز درحد متعارف است. از لحاظ مصرف آب هم چون آبی که ما مصرف خواهیم کرد آب پروسسِ شده است که خود ما باید این آب را در سیکل تولیدمان پروسس کنیم و مجددا به چرخه تولید برگردانیم ،پس در نتیجه مصرف آب ما همان مصرفی خواهد شد که پرت این آب خواهد بود .شاید در روز کمتر از یک متر مکعب مصرف ما خواهد بود و برق هم حدود ۱.۲ مگاوات مصرف خواهیم داشت.

مساحت زمین مورد نیازشما چقدر است؟

مساحت زمین را ما حدود ۵ هکتار در نظر گرفته ایم، چون بحث انبار ما بحث بسیار مهمی است. برای بارگیری نیز با تریلی بارگیری خواهد شد و برای ذخیره سازی ما مد نظر هست.

چرا منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب را به عنوان مرکز سرمایه گذاری انتخاب کرده اید؟

دو نکته عمده ما از این بابت داریم یکی سرعت عمل است که خوشبختانه از روزی که با دوستان در مدیریت مرکز سرمایه گذاری و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب آشنا شدیم استقبال بسیار خوبی شده و از این بابت که بتوانیم با سرعت بسیار بیشتری با اخذ مجوزات، کارمان را شروع کنیم لذا از این نظر برای ما بسیار مهم بوده است.نکته دوم این است که ۵۰ درصد از مواد اولیه از لحاظ ریالی از خارج کشور وارد می شود و هدف ما در صادرات شاید بیشتر از ۵۰ درصد تولید ما باشد. همچنین نزدیکی  به بازار عراق در این منطقه برای ما حائز اهمیت بوده است.

در پایان اگر بحثی خاصی دارید بفرمایید.

از لطف دوستان در منطقه ویژه و مدیریت محترم منطقه اقتصادی اسلام آباد غرب ویژه تشکر می کنم که تمام امکانات زیر ساخت را جهت فعالیت سرمایه گذاران در این منطقه فراهم نموده ،امیدواریم که بتوانیم حرکت خوبی را در این مکان انجام دهیم و بتوانیم در مرحله اول در بحث اشتغال اثرگذاری خوبی را داشته باشیم. از این نظر مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد، چراکه تولید ما احتیاج به پیمان کارهایی اجرایی دارد که فکر کنم در این منطقه این تولید انجام بشود و بتواند به خوبی پیمان کارهای اجرایی و اجرای لوله ها را به عهده بگیرد و تعداد بسیار زیادی اشتغال در منطقه ایجاد کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو