وزیر اقتصاد در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرد:

ایجاد بیش از سه میلیون و پانصد هزار شغل در پنج سال گذشته

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در پنج سال گذشته در کشور ایجاد شده است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، فرهاد دژپسند در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دشمن برای سرکوب نظام اسلامی ایران ، در جبهه اقتصادی جنگ را آغاز کرده است، تصریح کرد: دشمن سعی می کند با ابزار اقتصادی به ایران اسلامی فشار دو چندانی واردکند تا نظام را دچار آسیب کند.

دژپسند با اشاره به اینکه زمانی که دولت یازدهم مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت، تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شده بود، گفت: دولت با برنامه ریزی جدی توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در زمان شروع بکار دولت یازدهم، تورم بسیار بالا رفته بود و بیم آن میرفت که از ۴۰ درصد نیز فراتر رود، افزود: خوشبختانه دولت با اعمال سیاست های صحیح برای حفظ قدرت خرید مردم، موفق شد، نرخ تورم را تک رقمی کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به دو رقمی شدن و افزایش چشمگیر رشد اقتصادی کشور در سال‌های 93 و 96 اشاره کرد و از ایجاد 3 میلیون و ۵۰۰ هزار ظرفیت شغلی در پنج سال گذشته در کشور خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی مشکلات واحد های تولیدی را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد:  تامین نقدینگی و اشتغال مهم‌ترین نگرانی واحدهای تولیدی است که سعی داریم برنامه جامعی برای واحدهای تولیدکننده کالاهای اساسی تدوین کرده تا مشکل حل شده و ثبات در کشور برقرار شود.
دژپسند افزود: دولت در تلاش است تا سال آینده در هفته دولت بیش از 90 درصد گمرکات را زیر پوشش دستگاه ایکس‌ ری قرار دهد.
وی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز به دنبال این هستیم که اجحاف در حق مصرف‌کننده به حداقل ممکن برسد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز در این نشست خواستار نظارت بیشتر دولت بر عملکرد بانک ها شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از تلاش های صورت گرفته برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: مشکلات اقتصادی منجر به مشکلات سیاسی و فرهنگی می شود.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با تاکید براینکه مشکلات کشور در هم گره خورده است، تصریح کرد: برای رفع مشکلات متعدد کشور که هر یک به بخشی و گروهی از عوامل داخلی و خارجی ارتباط دارد، نیازمند صبر و اندیشه مقتدرانه هستیم.

این مرجع تقلید با اشاره به خیال خام دشمن مبنی بر سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: خوشبختانه دشمنانی داریم که دچار خیالات و اوهام هستند و هر از گاهی ، تاریخی را معین می کنند که نظام ایران سقوط می کند ولی به لطف خداوند و درایت رهبر معظم انقلاب و مردم، همه این پیش بینی ها خیالی خام و باطل از آب در میآید.

وی توهم و خیالات خام دشمن را یکی از خوشبختی های کشور ایران دانست و گفت: دشمن به دلیل عدم شناخت صحیح از ایران در خیالات خود با پیش بینی های غلط به دنبال  تسلط به این کشور است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تحریم های ظالمانه علیه ایران تصریح کرد: اقدام آمریکا در خروج از برجام و نقض قوانین دنیا عملی ناپسند بود که دشمن با این عمل تلاش کرد که ضربه محکمی برپیکره نظام بزند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه برخی سودجویان داخلی از تحریم های دشمن سوء استفاده کردند، گفت: مردم بر اثر سوء استفاده سودجویان داخلی با مشکلات عدیده ای مواجه شدند که این مسئله باید به صورت جدی مورد توجه واقع شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی آمارهای اقتصادی که نشان از سوء استفاده سودجویان دارد، بیان کرد: آمارهایی وجود دارد که برخی افراد خاص با استفاده از امکانات موجود، اقدام به صادرات کالا کردند ولی فقط 25 درصد از ارز ناشی از صادرات را وارد کشور کردند و این مسئله جای تامل دارد که باید مشخص شود مابقی ارزها کجا رفته است.

 وی تاکید کرد: در بحث واردات نیز کسانی هستند که از دولت ارز 4 هزار و 200 تومانی گرفته اند ولی به مردم مطابق با ارز 12 هزار تومانی کالا می فروشند که این عدالت نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به هزینه های گزافی که دولت برای اعتبار موسسات مالی ورشکسته خرج کرده است، بیان کرد: اگر دولت از ابتدا بر عملکرد این موسسات اعتباری نظارت می کرد امروز شاهد این مسائل نبودیم . 

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خویش، بحث قاچاق برخی کالاها را در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: جای تعجب دارد و این مسئله یک معما است که اینگونه اقدامات با اذن چه کسی صورت می گیرد و چرا جلوگیری نمی شود.

 وی با انتقاد جدی نسبت به کسبه ای که از بالارفتن نرخ دلار سوء استفاده کردند، گفت: این کسبه با بالا رفتن نرخ دلار، قیمت کالاها را افزایش دادند و اکنون که نرخ دلار کاهش یافته قیمت ها را پایین نیاوردند.

این مرجع تقلید افزود: متاسفانه امروز دولت گرفتار مسائلی است که نمی تواند از آن رها شود که از آن جمله می شود به پرداخت یارانه اشاره کرد. 

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ظاهر پرداخت یارانه با مبلغ 45 هزار تومان، چیزی نیست ولی وقتی ضرب بر شمار افراد دریافت کننده می شود مبلغ کلانی را به خود اختصاص می دهد که می توانست این هزینه برای راه اندازی تولید و ایجاد اشتغال و توسعه استفاده شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو