مرکز نو آوری و فن آوری در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود

معاون اقتصادی و توسه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به مصوبه هیئت محترم وزیران و در راستای اقتصاد دانش بنیان ابلاغی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مرکز نو آوری و فن آوری در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، افزود: اقتصاد دانش بنیان، تشکیل زیست بوم، نوع آوری و فن آوری پتانسیل بسیار مناسبی جهت توسعه کار آفرینی مبتنی بر فن آوری است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور مناطق آزاد را پایلوت کسب و کارهای نوین می‌داند، افزود: منطقه آزاد اروند نیز در همین راستا اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری و فن آوری با همکاری بخش خصوصی و شتاب دهنده‌های مطرح کشور کرده است.
موسوی گفت: این مرکز پایگاهی متشکل از المان‌های مختلف با کارکرد و ایجاد یک شبکه پیوسته مابین صاحبان ایده و زینفعان عرصه نو آوری و فن آوری جهت حمایت از کار آفرینی مبیتنی بر نوآوری در منطقه است که ماموریت اصلی آن اجرای کامل چرخه تبدیل دانش به ارزش است.
وی با اشاره به اینکه تعدد مراکز دانشگاهی در منطقه یک پتانسیل مهم در این زمینه است، افزود: کار آفرینی مبتنی بر نوآوری عموما تحت عنوان استارتاپ شناخته می‌شود. عمده تمرکز مرکز نوآوری و فن آوری بر ایجاد توسعه کسب و کارهای استارت آپی با کمک از ظرفیت‌های منطقه خواهد بود.
معاون اقتصادی و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: این اکو سیستم به عنوان حامی اصلی استارت آپ‌ها نقش کلیدی در فرآیند ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین، توسعه محصولات و خدمات نوآورانه، توسعه اقتصاد دانش بنیان، خلق ثروت، ارتقاع تکنولوژی و اشتغال زایی سالم و مولد در منطقه را دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو