تحلیل و ارزیابی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد

با هدف بررسی ابعاد مختلف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نشستی با حضور مدیران و کارشناسان این منطقه و اعضای شورای پژوهش دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست تخصصی، مقوله‌هایی مانند اهداف، صنایع معدنی و... پیش‌بینی شده، مطالعات بازار، ظرفیت صنایع، متغیرهای تاثیر‌گذار بر طرح، مراحل اجرایی و عملیاتی و فرآیند اخذ مجوزهای قانونی مورد کنکاش قرار گرفت.محمد آشفته‌آج بیشه، مدیر‌عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این ارتباط ضمن تبیین فعالیت و عملکرد این مجموعه از تلاش‌های صورت گرفته برای انطباق فعالیت‌ها با برنامه‌ها، اهداف و خط‌مشی‌ها گزارشی ارائه کرد.
محمد آشفته‌آج‌بیشه با دعوت از مدیران حاضر در این نشست برای بازدید میدانی از سایت منطقه لامرد گفت: خدمات و عملکرد در این منطقه هم‌راستا با اهداف اقتصاد مقاومتی و در پیوند با اسناد بالا‌دستی تعریف و به اجرا در‌آمده است.
آشفته‌آج‌بیشه از تکمیل زیر‌ساخت‌ها، ایجاد محورهای مواصلاتی و دسترسی، شروع عملیات اجرایی بندر پارسیان، گازرسانی به صنایع، تکمیل شبکه فیبر‌نوری، تامین و انتقال آب مورد‌نیاز صنایع و برخورداری از برق پایدار مورد نیاز به‌عنوان اهم اقدامات در مسیر بستر‌سازی برای توسعه منطقه متبوعش خبر داد.
بنا‌بر این گزارش، در این نشست مدیران دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با طرح سوالات و تشریح دیدگاه‌های خود اظهار امیدواری کردند در طرح جامع این منطقه همه زوایای توسعه‌ای و در چارچوب استانداردهای ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شود.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم انتظار می‌رود از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه‌ای برای به ثمر رسیدن اهداف ایجاد این منطقه استفاده بهینه و مطلوب شود.
محمدرضا عبدالرحیم افزود: مباحث شاخص‌های کلان سیاسی و اقتصادی و توجه به چشم‌اندازها در محیط رقابتی ایجاب می‌کند تا عملکردهایمان منجر به بهبود فرآیندها شود.
بر‌اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع شده و میزبان صنایع مهمی چون آلومینیوم است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو