معدوم سازی 2 تن فرآورده غذایی تاریخ مصرف گذشته در منطقه آزاد ماکو

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد ماکو از کشف، ضبط و معدوم سازی 2 تن فرآورده غذایی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و یا غیر مجاز در سطح عرضه خبر داد.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری با اعلام این خبر، گفت: در بازرسی های مشترک بازرسان مدیریت غذا و دارو و بازرسان شبکه های بهداشت و درمان منطقه در شهرستان ماکو، شوط و پلدشت مقدار حدود  2000 کیلوگرم فرآورده های غذایی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته و یا فاسد و یا غیر مجاز کشف و ضبط و معدوم سازی گردید. 

یادگاری افزود: این فرآورده ها با ارزش بیش از یک میلیارد ریال به منظور صیانت از سلامت جامعه با اخذ دستور دادستان، معدوم سازی گردید و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.  

وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از سلامت شهروندان و گردشگران و حفظ نیک نامی بازار ماکو، فروش و عرضه فرآورده های غیر منطبق با ضوابط استاندارد و سازمان غذا و دارو ممنوع بوده و در این خصوص اطلاع رسانی لازم در سطح شهر و پیام رسان های عمومی انجام شده است. 

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو اجرای سیاست های سازمان غذا و دارو در زمینه واردات فرآورده های سلامت محور را ضامن سلامت و ایمنی جامعه دانست و افزود: با اخذ تفویض اختیارات سازمان غذا و دارو، کلیه امورات مربوط به صدور مجوز گشایش و ترخیص و قابلیت مصرف مواد اولیه و فرآورده های سلامت محور وارداتی به منطقه از طریق مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو صورت می پذیرد و در این راستا سلامت و اصالت کالاهای وارداتی خط قرمز واردات هرگونه فرآورده سلامت محور به محدوده جغرافیایی منطقه آزاد ماکو است.

یادگاری عنوان کرد: استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته، فاسد و غیر مجاز از سطح عرضه می باشد و در این راستا بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه، توزیع، فروش و عرضه کالاهای سلامت محور منطقه ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: کالای تاریخ مصرف گذشته به منزله تقلب در کسب هم منظور می‌شود و باید مورد توجه لازم قرار گیرد تا به‌محض انقضای تاریخ مصرف، کالای فوق از چزخه مصرف خارج گردد .

مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ادعای متصدیان واحد‌های صنفی مبنی بر ارجاع کالا به فروشنده این را ابهام به شرکت های پخش دانست و گفت: باید در وهله نخست، واحد‌های صنفی به میزان مورد نیاز و مصرف معمول، کالای  مواد غذایی را تهیه کنند و در موعد مقرر به فروش برسانند و مطرح کردن موضوع مرجوعیت کالا توسط شرکت‌های پخش، که امری غیر منطقی بوده و موجب سوء استفاده برخی شرکت های تولیدی می گردد، غیر قابل پذیرش می باشد.

یادگاری ادامه داد: شهروندان و مصرف‌کنندگان محترم خواهشمندیم تا هنگام خرید کالا، تاریخ مصرف کالا را بررسی کنند. برچسب مواد غذایی بسته بندی شده تولید داخل باید دارای نام و آدرس تولیدکننده ، نام محصول، مواد تشکیل دهنده، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، شماره سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء و وزن خالص به زبان فارسی باشد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو