۴۸ پروژه استراتژیک در سواحل مکران درحال اجراست

معاون وزیر دفاع و دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: ۴۸ پروژه و ابرپروژه استراتژیک عمرانی و زیربنایی در سواحل مکران درحال اجراست.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ علی اکبر سلیمانی در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و استان سیستان و بلوچستان افزود: سواحل مکران، سواحلی با ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی، گردشگری و ترانزیتی است؛ پس از تاکید مقام معظم رهبری بر آبادانی این سواحل، ستاد توسعه سواحل مکران در وزارت دفاع تشکیل شده و شورای آن نیز با عضویت عمده دستگاه‌های اجرایی به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر اجرای طرح‌های عمرانی و تسریع در اجرای آن‌ها در محدوده این سواحل نظارت می‌کند.

سلیمانی گفت: تاکنون 48 پروژه و ابرپروژه عمرانی به ارزش بیش‌از 63 هزار میلیارد تومان در سواحل مکران توسط دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی آغاز شده که از یک تا بیش‌از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: طرح جامع پیکیره بندی بندی و پهنه‌بندی سواحل مکران در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده و به‌زودی اجرایی می‌شود تا پیکیره‌های سرمایه‌گذاری در سواحل مکران به‌صورت متوازن به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

سلیمانی با اشاره به تسریع در پروژه‌های عمرانی در سواحل مکران گفت: با توجه به اهمیت این سواحل، پیگیر تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به اذن رهبری برای تزریق و تسریع در پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و پسکرانه‌ای سواحل مکران هستیم.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در همایش گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاران و به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی از فرصت معافیت تحریمی چابهار استفاده کنند و به‌شکلی همه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری به این بندر مهم سواحل مکران بیایند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانند روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند و با ایجاد میز خدمت زمان و بورکراسی اداری را برای سرمایه‌گذاران تا حدقابل توجهی کاهش دهند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو