ایجاد 2 هزار شغل جدید در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سالجاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: در 10 ماه نخست امسال، 2 هزار شغل جدید در این منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شد که نسبت به پارسال رشد زیادی را نشان می دهد.

به گزارش فرینا، نادر طیبی در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالی است که در 12 ماه سال 96، حدود 330 شغل در این منطقه ویژه ایجاد شده بود.
طیبی اظهار داشت: هم اینک 60 واحد اقتصادی در این منطقه مراحل ساخت خود را طی می کنند که اشتغال قابل پیش بینی برای این واحدها 320 نفر خواهد بود. 

صادرات 10 میلیون دلاری محصولات 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، افزون بر 10 میلیون دلار انواع ورق کامپوزیت، فوم ساختمانی، کیت آزمایشگاهی و مَقَرّه سیلیکونی (مَقَرّه، پایه عایقی است که در دکل‌های انتقال برق در محل اتصال کابل‌های برق با دکل به کار می‌رود) در منطقه ویژه اقتصادی شیراز تولید و به خارج کشور صادر شد. 
طیبی یادآور شد: مجموع تولیدات واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزون بر 20 هزار تن است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، آسیای میانه، افغانستان و اروپا صادر می شوند. 

جذب سرمایه های داخلی و خارجی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: در 10 ماه نخست امسال، مجوزهای سرمایه گذاری داخلی به ارزش یک میلیارد و 818 میلیون ریال و سرمایه گذاری خارجی به ارزش هفت میلیون دلار در این منطقه ویژه صادر شده است. 
وی اظهار داشت: در 12 ماه پارسال، میزان مجوزهای صادره سرمایه گذاری داخلی چهار میلیارد و 774 میلیون ریال بود و همچنین مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش یک میلیون و 700 هزار دلار نیز صادر شد. 

تدارک برای شهر بین المللی گردشگری 

طیبی گفت: به پشتوانه قانون و مصوبات استانی، شهر بین المللی گردشگری و سلامت پارس به وسعت افزون بر 900 هکتار با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در زمینه توسعه گردشگری سلامت و توریست درمانی تحت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی شیراز در غرب شیراز تاسیس شده است.
وی افزود: عملیات زیرساختی و اجرایی آن به طور رسمی آغاز شده است. 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: همچنین منطقه ویژه دانشگاهی شیراز با وسعت بیش از 500 هکتار با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تامین دانشگاه های خارج از کشور در حال تاسیس است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.