خانه هنرمندان ارس تاسیس می شود

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تاسیس خانه هنرمندان در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، علی حسنلو در نشست با هنرمندان ارس گفت: ظرفیت های هنری و زیرساخت های منطقه آزاد ارس برای تشکیل خانه هنرمدان آماده بوده و باید تمرکز بیشتری بر روی تشکیل انجمن های هنری و فرهنگی انجام شود.
حسنلو افزود: تاسیس خانه هنرمندان می تواند فعالان هنری منطقه آزاد ارس را زیر یک سقف جمع کرده و همچنین به توسعه اقتصادی و هنری ارس کمک می کند.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم هنرهای موجود منطقه آزاد ارس حفظ شود باید هنرمندان به چرخه اقتصادی وارد شده و بتوانند درآمدزایی داشته باشند.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: منطقه آزاد ارس قابلیت زیادی در زمینه بومگردی هنری دارد و هنرمندان این منطقه می توانند با یکدیگر همکاری داشته و نسبت به جذب گردشگر تخصصی فرهنگی فعالیت کنند.
حسنلو با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر هنرمندان به صورت جزیره ای فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: فعالیت هنرمندان باید در زنجیره ارزش قرار گرفته و این افراد با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: رویکردی که دبیرخانه مناطق آزاد کشور و معاونت فرهنگی این دبیرخانه در زمینه صنایع خلاق و اقتصاد هنر دارد، باعث شده است که در این حوزه اقدامات خوبی آغاز شود.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: اقلیم آذربایجان و به خصوص ارس در زمینه هنر از فرهنگ غنی و دیرینه ای برخوردار است و به خصوص در حوزه موسیقی و ادبیات منطقه آذربایجان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

موفقیت ارس در رونق صنایع خلاق در بین مناطق آزاد ایران

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست، گفت: حوزه صنایع خلاق در زمینه فرهنگ و هنر پایه ریزی شده است و بیشتر بر روی کسب درآمد در بخش هایی چون سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و غذا فعالیت می کند.
سید سجاد نوری افزود: تلاش داریم تا گفتمان صنایع خلاق را در مناطق آزاد برقرار کرده و علاوه بر بخش های درآمدزای این مناطق از جمله صنعت و تجارت، محور دیگری را نیز به عنوان درآمدزایی فرهنگی در مناطق آزاد ایجاد کنیم.
نوری گفت: بر همین اساس سعی داریم تا لایه های مختلف جامعه با صنایع خلاق آشنا شده و روش های کسب درآمد از این صنایع را بشناسند.
وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته در ادامه نشست مدیران هنری و صنایع خلاق و فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هنرمندان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: در مدت 2 روزی که در منطقه آزاد ارس بودیم، دید مثبتی نسبت به ارس بیشتر شد و با توجه به استعداد ارس وندان، پتانسیل های موجود در منطقه و نگاه خوب مسئولان سازمان، می توانیم به انجام اقدامات بزرگ پیش بینی شده امیدوار باشیم.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: هم اکنون افراد زیادی در زمینه صنایع خلاق در منطقه آزاد ارس مشغول به فعالیت هستند و وجود کارگاه های موجود در منطقه همانند کارگاه ساخت سنتور و گیتار، قالیبافی، چرم دوزی و موزه زنده سفال به ما نشان می دهد که منطقه آزاد ارس این قابلیت را دارد که در آینده به قطب صنایع خلاق در بین مناطق آزاد تبدیل شود.
نوری در پایان گفت: تلاش داریم تا با توجه به ظرفیت های هر منطقه، یکی از شاخه های صنایع خلاق را در هر منطقه آزاد کشور فعال کنیم. در منطقه آزاد ارس نیز تسهیلات خوبی در حوزه صنایع خلاق در نظر گرفته شده است و زیرساخت های خوبی در این زمینه وجود دارد.
گفتنی است؛ طی سفر دو روزه مدیران هنری و توسعه صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، نشست آشنایی و هم اندیشی با هنرمندان منطقه آزاد ارس برگزار شد. همچنین بازدید از مراکز فعال در عرصه هنر و صنایع خلاق از دیگر برنامه های برگزار شده در منطقه آزاد ارس بود.
گفتگوی اختصاصی رسانه ارس تی وی با مدیران هنری و توسعه صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بزودی منتشر خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو