کاروان رادیو قرآن به منطقه آزاد اروند رسید

کاروان رادیو قرآن در ادامه سفری که به نقاط مختلف کشور داشت به منطقه آزاد اروند رسید و محفل انس با قرآن را در میان جمعی از دانش آموزان و کاروان‌های راهیان نور این منطقه برگزار کرد.

به گزارش فرینا، کاروان رادیو قرآن در ادامه سفری که به نقاط مختلف کشور داشت روز گذشته به منطقه آزاد اروند رسید. این کاروان سفر خود را از جوار بارگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. کاروان رادیو قرآن با محوریت برپایی محفل انس با قرآن در استان‌های کشور به معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازد.

قرآن، پرقدرت‌ترین عامل انسجام بخش اجتماعی است و هیچ عنصر دیگری نمی‌تواند جایگزین این نقش پویا شود، به‌ویژه اکنون‌که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرارگرفته‌ایم، نقش و کارکرد قرآن در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را باید به یاد آورد و برای دیگران یادآوری کرد.

کاروان رادیو قرآن نیز با همین هدف، ساعت ۷ صبح اول بهمن‌ماه حرکت خود را از مرقد امام خمینی(ره) آغاز کرد و بعد از گل‌باران شهدای گمنام بهشت‌زهرا(س) اولین محفل قرآنی خود را در حرم امام خمینی(ره) اجرا کرد. پس‌ازآن، کاروان به سمت شهر قم رفت و علاوه بر برپایی محفل قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) و اجرای تلاوت اذان‌گاهی ظهر و اذان‌گاهی مغرب توسط یکی از قاریان شهر قم، در امامزاده شاه سید علی نیز محفل انس با قرآن برگزار کرد.

این کاروان تلاش می‌کند تا با میدان دادن به قاریان جوان استان‌ها یک فرصت خودنمایی و به رخ کشیدن توانمندی‌ها و استعدادها را به جوانانی بدهد که کمتر در سطح رسانه دیده می‌شوند و این اتفاق امید و انگیزه‌ها را در وجودشان نهادینه می‌کند.

کاروان رادیو قرآن بعد از قم به شهر دلیجان و پس‌ازآن به استان‌های کاشان، ‌اصفهان و خوزستان سفرکرده است و روز گذشته به منطقه آزاد اروند رسید. مقصد بعدی این کاروان عشق نیز ماهشهر است و پس‌ازآن به استان‌های بوشهر، کرمان،‌ خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌رود.

حضور قاریان برتر کشور ازجمله حاج حمید شاکر نژاد، حاج وحید نظریان و جمعی از قاریان ممتاز کشوری ویژگی خاص این کاروان قرآنی است. این کاروران در بدو ورود به منطقه آزاد اروند وارد شلمچه شد و اولین محفل انس با قرآن را در میان جمعی از دانش آموزان و کاروان‌های راهیان نور برگزار کرد.

در ابتدای این محفل حاج حمید شاکر نژاد فضای شلمچه را با صوت زیبای قرآنی خود عطرآگین کرد. زیبایی این صدا در فضای سرتاپا معنوی شلمچه سبب شد دانش آموزان مدت بیشتری در این محل اقامت داشته باشند تا از این محفل معنوی بهره بیشتری ببرند و درنتیجه شلمچه مملو از جمعیت شد. قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همایون قنوانی مدیر توسعه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این محفل حضور داشتند. برنامه بعدی کاروان نیز حضور در گلزار شهدای آبادان و میثاقی دیگر با فرزندان شهید این ملت بود.

کاروان رادیو قرآن در آخرین برنامه خود در منطقه آزاد اروند، در مصلای نماز جمعه آبادان حضور پیدا کرد. برگزاری محفل انس با قرآن در آبادان جمعیت نوجوان قرآن دوست آبادانی را جذب خود کرد و آبادانی ها افتخار حضور در این محفل نورانی را پیدا کردند. حاج حمید شاکر دوست و حاج وحید نظریان در این محفل کلام‌الله را قرائت کردند و سیدکریم موسوی هم به اجرای ابتهال پرداخت تا باری دیگر یک محفل گرم انس با قرآن را در یک روز زمستانی به مردم ایران هدیه کرده باشند. این محفل نیز با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و و مدیر توسعه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو