بررسی روندتصویب توافق ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اوراسیا

در دیدار سفیر ایران در روسیه با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه درباره روند تصویب توافق موقت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تبادل نظر شد.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران با «آلکساندر پانکین» معاون اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه دیدار کرد.
در این دیدار علاوه بر همکاری های اقتصادی و منطقه ای ایران و روسیه، در خصوص روند تصویب توافق موقت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز تبادل نظر شد.
معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: رشد 40 درصدی صادرات ایران به روسیه خوشحال کننده است و باید تلاش کرد مبادلات تجاری دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.
توافق موقت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که 27 اردیبهشت 97 به امضا رسید، اکنون روند تصویب در کشورهای عضو را طی می کند (در روسیه در ماه نوامبر 2018 تصویب شد) و با اجرای آن و تسهیل رویه های گمرکی، تجارت میان کشورهای عضو به طور قابل توجهی تسهیل می شود.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک نهاد یکپارچه بین المللی در عرصه اقتصادی است که اعضای آن روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو