فعالیت یک واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از سال آینده

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان گفت: با کارگروه مشترکی که بین ما و NPC ایجاد شده پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد فعالیت یک واحد پتروشیمی در این منطقه باشیم.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد 24، هفته گذشته بود که جمعی از اعضای هیات دولت به همراه وزیر نفت از آخرین روند اجرایی پروژه‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان بازدید کرده و بیژن زنگنه از این منطقه به عنوان بهترین منطقه برای توسعه و رشد صنعت پتروشیمی نام برد و علاقه وزارت نفت به سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در این منطقه را اعلام کرد.

تاکید وزیر نفت بر توسعه بندر بود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در این زمینه گفت: بعد از ماهشهر و عسلویه مکان آماده‌ای برای توسعه و رشد صنعت پتروشیمی نداشتیم و واقعیت این بود که دو سال پیش خدمت آقای زنگنه رسیدیم و ویژگی‌ها و پتانسیل‌های منطقه را شرح دادیم و تاکید ایشان هم بر این بود که بندر برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و در ابتدا بندر را آماده کنید سپس برای بحث خوراک و NPC و سرمایه گذاری اقدام کنید.
ثبت یک رکورد جدید
حسن شاهرخی افزود: پس از اعلام نظر آقای وزیر بلافاصله وارد فراخوان شدیم و این مسئله را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه عملیات اجرایی این کار بعد از انتخاب پیمانکار داخلی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت و در سفری که رییس جدید NPC داشت، پیشرفت فیزیکی بندر را از نزدیک مشاهده و نهایتا مجاب شد که این موضوع را به اطلاع وزیر نفت برساند و به تبع آن نیز آقای وزیر (زنگنه) ابزار علاقه کردند تا این مسئله را از نزدیک ببینند و با بازدیدی که از منطقه داشتند متوجه شدند در اجرای این طرح یک رکورد به ثبت رسیده و آن هم این بود که در عرض یک سال 40درصد پروژه به پیشرفت رسیده و به گونه‌ای است که یک پست اسکله قابل بهره‌برداری است.

تا سال آینده سرمایه‌گذاران راهی منطقه ویژه پارسیان خواهند شد

شاهرخی ادامه داد: تصمیم گرفته شد که ایمیدرو و وزارت صنایع زیرساخت‌ها را برای این کار آماده و وزارت نفت نیز سرمایه گذاران را به منطقه دعوت کند. همچنین تاکید آقای زنگنه بر این بود که حتما تا سال آینده یکی از سرمایه گذاران کار خود را در این منطقه آغاز کند که با کارگروه مشترکی که بین ما و NPC ایجاد شده پیش بینی می‌شود که سال آینده شاهد فعالیت یک واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خواهیم بود.

بستر حضور شرکت‌های فولادی و آلومینیومی هم هموار است

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان بیان کرد: بستر حضور شرکت‌های مرتبط با صنایع فولاد و آلومینیوم نیز فراهم است و متقاضیان آن‌ها هم وجود دارد که پیش بینی می‌شود تا سال آینده سرمایه گذاری دراین حوزه هم به سرانجام برسد.

رفع تعهد ارزی امتیاز ویژه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان است

شاهرخی با اشاره به معافیت‌های مالیاتی و گمرکی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: اگرچه ما در منطقه‌ای محروم واقع شده‌ایم، اما مهمترین مزیت ما در منطقه مربوط به رفع تعهد ارزی است که سرمایه گذاران می‌توانند محصولات خود را صادر کنند و برای واردات کالا متناسب با صادراتشان نیاز به تعهد ارزی خاصی ندارند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان افزود: البته بحث معافیت‌ها از درجه اهمیت پایین تری برخوردار است چرا که سرمایه گذاران از وجود معافیت‌ها خبر دارند؛ اما آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد مزیت‌هایی همچون وجود بندر، آب و برق است چرا که با وجود این امکانات خیال سرمایه گذار راحت است که در آینده به مشکلی برنخواهد خورد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو