انتخاب اولیه 4 شرکت خارجی برای ساخت پایانه هوایی ایرانشهر

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در پی فراخوان بین المللی برای طراحی و ساخت پایانه هوایی یکصد میلیون نفری ایرانشهر، 34 شرکت خارجی اعلام آمادگی کردند که در این مرحله، چهار شرکت خارجی به همراه چهار شرکت ایرانی همکار آنها انتخاب شدند.

به گزارش فرینا،  «کوروش فتاحی» در نشست مشترک مدیران این شرکت با معاونان حمل و نقل و معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: بزودی شرکتی که کار طراحی و ساخت پایانه هوایی ایرانشهر را انجام می دهد معرفی می شود.
«علی رستمی» رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نیز در این نشست یادآوری کرد: این پایانه هوایی در ابتدا با ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه 25 میلیون مسافر ساخته می شود و در مرحله نهایی ظرفیت آن به یکصد میلیون مسافر در سال می رسد.
وی بیان کرد: زیربنای اولیه ساخت این پایانه هوایی 410 هزار متر مربع است که در پایان پروژه به 655 هزار متر مربع می رسد.

** ساخت پایانه هوایی ایرانشهر در قالب بی.او.تی 
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای گرفتن سهم خود از حمل و نقل هوایی منطقه، این پایانه هوایی باید در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ساخته شود.
«شهرام آدم نژاد» گفت: در آینده نزدیک تفاهمنامه بی.او.تی (ساخت، عملیات و انتقال) برای ساخت پایانه هوایی ایرانشهر را نهایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به ساخت فرودگاه جدید در استانبول ترکیه گفت: ما نیز باید هرچه زودتر پروژه ایرانشهر را کلید بزنیم و مدل های اقتصادی نشان می دهد ساخت این پروژه امکانپذیر است.
«فرزانه صادق ‌مالواجرد» معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی نیز بر اهمیت طرح جامع 14 هزار هکتاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: امیدواریم با ثبت این طرح در اسناد شورایعالی معماری و شهرسازی اقدامات بعدی نیز در شهر فرودگاهی امام انجام شود.
وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نه فقط برای تهران بلکه برای کل کشور دارای اهمیت است و باید به توسعه آن توجه ویژه شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو