صید برخی آبزیان در آب های هرمزگان ممنوع شد

معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از ممنوع شدن صید برخی آبزیان در حال انقراض در آب های استان از اول اسفندماه طبق مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد جوانمرد عصر شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر رعایت تقویم فصل های ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در آستانه فرارسیدن فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به آغاز تخم گذاری آبزیان صید ساحلی در آب‌های استان از اول اسفند ممنوع شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
جوانمرد اضافه کرد: صید ماهی حلوا سفید نیز از نیمه فروردین سال آینده تا پایان اردیبهشت و میش ماهی از 15 مرداد تا پایان شهریور 98 ممنوع است.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: صید هامور ماهیان نیز در آب‌های استان از اول فرودین تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت تا پایان خرداد سال آینده ممنوع است.
معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان افزود: برداشت میگو نیز در تمام فصل ها به غیر از ماه‌های مهر و آبان در خلیج فارس ممنوع است.
جوانمرد تصریح کرد: صید به روش سنتی مشتا نیز از 15 فرودین تا پایان اردیبهشت سال آینده ممنوع است.
وی گفت: با توجه به صدمه‌ های جبران ‌ناپذیری که تور‌های صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌ کنند، استفاده از این نوع تور‌ها برای لنج‌ها و قایق‌ها به صورت زیرآبی در تمام فصل ها ممنوع است.
این مقام مسوول با اشاره به همکاری خوب صیادان و تعاونی ها با شیلات هرمزگان از آنها خواست در این زمان های اعلام شده نیز برای حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار با شیلات استان بیش از پیش همکاری کنند.
هرمزگان با صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را در اختیار دارد.
طبق آمار شیلات هرمزگان، در حال حاضر بیش از 5 هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی استان صید می ‌کنند ،در حالی که تعداد قایق ‌های صیادی مجاز در این استان 4 هزار و 300 فروند است.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.