جزییات افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۳۹۸

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به مردم وعده داد: خیالتان راحت باشد که با افزایش حدود ۱۰ درصد حقوق و دستمزد، حقوقهای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حدود ۴۲ درصد، حقوق‌های کمتر از چهار میلیون تومان ۲۰ درصد، حقوقهای ۵ تا ۸ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد، حقوق‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد و حقوق هیات‌های علمی با معافیتهایی که در لایحه بودجه ۹۸ برای‌شان پیش‌بینی شد حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که البته با محاسبه ۴۰۰ هزار تومان افزایشِ حقوقِ ثابت پیش‌بینی شده، درصدهای افزایش حقوق بیشتر از اینها می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به تبیین ابعاد مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و تا ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری در سال ۱۳۹۸ پرداخت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: مطابق مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه، هماهنگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان باید به نحوی انجام شود تا در مدت پنج سال فاصله حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد نباشد اما دولت در بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ چه گفته بود؟ در بند لایحه ۴۵۰۰ میلیارد تومان را برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهاد داده بود و از سوی دیگر ۳۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزدها در نظر گرفته بود.

وی بیان کرد: در صورت تصویب این پیشنهادات دولت دریافتی فردی که یک میلیون تومانی حقوق می‌گیرد، ۳۰۰ هزار تومان و دریافتی فردی که ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، سه میلیون تومان بود یعنی اگر تا سال جاری اختلاف کف و سقف حقوق کارکنان و مدیران دولت ۱۳.۵ میلیون تومان بود پس از تصویب این پیشنهاد به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.

به گفته عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، تصویب پیشنهاد حقوق و دستمزد دولت را به منزله نقض مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه و افزایش شکاف طبقاطی دانست و افزود: مجلس برای جلوگیری از این مسئله دو عدد ۴۵۰۰ میلیارد تومان و ۳۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان را با هم جمع کرد سپس ۴۰۰ هزار تومان را به همه شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری تخصیص داد و در عین حال دولت را مکلف کرد تا علاوه بر این عدد تا ۱۰ درصد حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری را افزایش دهد.

گودرزی منبع مالی تامین افزایش تا ۱۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری را ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است حقوق‌ و دستمزد را تا ۱۰ درصد افزایش دهد و عدالت را رعایت کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس به مردم وعده داد: خیالتان راحت باشد که با افزایش حدود ۱۰ درصد حقوق و دستمزد، حقوقهای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حدود ۴۲ درصد، حقوق‌های کمتر از چهار میلیون تومان ۲۰ درصد،  حقوق‌های ۵ تا ۸ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد، حقوق‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد و حقوق هیات‌های علمی با معافیت‌هایی که در لایحه بودجه ۹۸ برای‌شان پیش‌بینی شد حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که البته با محاسبه ۴۰۰ هزار تومان افزایشِ حقوقِ ثابت پیش‌بینی شده، درصدهای افزایش حقوق بیشتر از اینها می‌شود.

گودرزی متذکر شد: شایسته نیست کارگری که کمتر از ۱.۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارد و فردی که ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد به طور مساوی ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند. این مسئله خلاف عدالت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد هیات رییسه مجلس در دیر اعلام وصول کردن لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: لایحه دولت را که جامع تر از طرح مجلس است را دیر اعلام وصول کردید تا طرح مجلس در دستورکار قرار گیرد در حالی که این طرح اشکالات متعددی دارد که یکی از آنها کاهش مشارکت عمومی در انتخابات مجلس است.

برچسب ها : افزایش حقوق
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو