افزایش صدور میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش 15درصدی صدور میعانات گازی از این گمرک خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد پور حیدر گفت: در بهمن ماه 97 یک میلیون و 431هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از 745 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با سال پیش که از نظر ارزش 15 و از نظر وزن 9درصد افزایش داشته است.
حیدر با اشاره به افزایش کالاهای صادر شده از گمرک پارس افزود: در مجموع در مدت مذکور بیش از دو میلیون و 30هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 298میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزن 13 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش نشان می‌دهد.
مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: کالاهای صادر شده شامل میعانات گازی، متانول، پروپان، بوتادین، سیمان فله، اوره، بوتن 1، آمونیاک، هیدروکربن‌ها، نفت خام و غیره بوده که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، کره جنوبی، هند، اندونزی، ژاپن، تایوان، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، آلمان، روسیه، لهستان، و نروژ صادر شده است.
وی همچنین با اشاره به واردات 15هزار و 930 تن کالا به ارزش 243 میلیون و 216 هزار دلار طی بهمن ماه پارسال از گمرک پارس خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارد شده شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی‌ها و فازهای پالایشگاهی بوده که در مقایسه با مدت مشابه از نظر ارزش 60 و از نظر وزن 3 درصد افزایش داشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.