حذف استثناهای تخفیف سود بازرگانی باعث رونق بندر بوشهرمی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: حذف استثناهای تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی باعث رونق این بندر است.

به گزارش فرینا، خورشید گزدرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای رونق تجارت در استان بوشهر باید تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در این استان مورد توجه قرار گیرد تا گمرک ها و بنادر استان بوشهر از رکود حاکم خارج شود. 
وی بیان کرد: تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی که با استثناهایی همراه است سبب محروم شدن بوشهر از انتقال کالاهای تجاری به این بندر و رکود آن شده که حذف این استثناها زمینه ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بندر کهن را فراهم می کند. 
گزدرازی با گرامیداشت سال رونق تولید اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نام‌گذاری کردند که در این ارتباط اتاق بازرگانی قادر به ایفای نقشی مهم و ارزنده‌ است. 
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: رونق زمانی محقق می‌‌شود که تولید محصولات صادرات محور شود که تحقق این مهم نیازمند تدبیر ویژه است. 
وی افزود: در این زمینه باید بازارهای صادراتی محصولات ایرانی در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گیرد تا زمینه رونق اقتصادی در کشور محقق شود. 
گزدرازی تاکید کرد: دولت باید اتاق بازرگانی را همراه و همگام خود ببینند و این ظرفیت مهم را به عنوان مشاوران مهم سه قوه قلمداد و بسته های پیشنهادی فعالان اقتصادی را بطور ویژه مدنظر قرار دهد. 
وی یادآور شد: اتاق بازرگانی بوشهر در سال 97 نیز همگام با دولت و ملت در راستای تولید و توسعه اقتصادی برنامه‌هایی مهم تدوین و اجرایی کرد. 
گزدرازی اضافه کرد: با توجه به وجود سختی‌ها، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، اروپا و کشورهای همسایه، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بوشهر با همکاری‌های خوبی با دولت و سیاست‌ها داشتند و از بروز برخی مشکلات اقتصادی جلوگیری کردند. 
وی گفت: فعالان اقتصادی با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، توانستند با ارائه راهکارهای لازم علاوه بر افزایش تولید صادرات خود را به کشورهای هدف افزایش دهند. 
گزدرازی ادامه داد: سال گذشته صادرات مواد معدنی، محصولات کشاورزی و آبزیان پرورشی به کشورهای کویت، قطر، هندوستان، عمان و حمل کالای کانتینری افزایش و موفقیت‌های قابل توجهی در این بخش حاصل شد. 
وی بیان کرد: یکی از بنادر فعال استان بوشهر در صادرات میوه و تره‌بار و مواد غذایی بندر دیر بود که سال گذشته صادرات در این حوزه چشمگیر و افزایش 80 درصدی را تجربه کرد. 

برچسب ها : سال رونق تولید
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو