آماده باش منطقه آزاد اروند برای مقابله با سیل احتمالی در آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بخش مهمی از امکانات این منطقه برای پیشگیری و مقابله با سیلاب احتمالی در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بسیج شده است.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به دنبال اعلام حالت فوق العاده به حال آماده باش درآمده است افزود:منطقه آزاد اروند به عنوان معین ستادهای بحران شهرهای آبادان و خرمشهر تجهیزات مکانیکی رابه این شهرها برای پیشگیری از سیلاب و آبگرفتگی گسیل کرده است.
زمانی گفت: هم اکنون منطقه آزاد اروند به منظور تسهیل در کمک رسانی به مناطقی که در خطر سیلاب قرار دارند به حال آماده در آمده است.
وی افزود: نمایشگاه دائمی و ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی و آسیب دیدگان احتمالی ناشی از سیل آماده سازی شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مراکز درمانی و امدادرسانی منطقه آزاد اروند نیز به حال آماده باش درآمده اند.
گفتنی است؛ هواشناسی خوزستان برای دو روز آینده بارندگی سیل آسا و طغیان رودخانه های دائمی استان و احتمال آبگرفتگی مناطق حاشیه ای رودخانه ها وآبراه های خوزستان را پیش بینی کرده است.
بنا به گزارش، امکانات و تجهیزات امدادی بنادر خرمشهر و آبادان نیز برای کمک رسانی و ارائه خدمات امداد و نجات بسیج شده است.
فعالیت و تردد شناورهای صیادی و گردشگری در آبراه اروندرود، کارون و بهمنشیر به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سیل مهیب، به صورت موقت و تا بهبود شرایط جوی متوقف شده است.
ازمردم مناطق ساحلی خوزستان نیز خواسته از نوار ساحلی فاصله بگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.