ورود 520 هزار خودرو به منطقه آزاد ارس تا 11 فروردین 98

قائم مقام ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: منطقه آزاد ارس تا پایان روز یکشنبه 11 فروردین 98 شاهد ورود نزدیک به 520 هزار خودرو از ورودی های مختلف این منطقه بود.

به گزارش فرینا به نقل از تابناک تبریز، یوسف داداش زاده عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی، تا پایان 11 فروردین 98 تعداد 519 هزار و 687 دستگاه خودرو از ورودی های مختلف، وارد منطقه آزاد ارس شده اند.

داداش زاده تصریح کرد: با توجه به این آمار، تا تاریخ 11 فروردین 97 تعداد 77 هزار و 880 نفر در هتل ها، کاشانه مهمان ها و سایر مراکز اقامتی منطقه آزاد ارس پذیرش شدند. 
داداش زاده افزود: همچنین تا این تاریخ، 551 هزار و 696 نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد ارس دیدن کردند.
وی با اشاره به جزئیات این آمار، گفت: از این آمار 62 هزار و 619 بازدید به جاذبه ای تاریخی و 147 هزار و 13 بازدید به جاذبه های طبیعی ارس اختصاص داشت. سایر بازدیدها نیز به جاذبه های تجاری و شهری این منطقه اختصاص یافته است. 
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: بر اساس آمار کلی گردشگری استان آذربایجان شرقی نیز کلیسای سنت استپانوس در منطقه آزاد ارس، پربازدیدترین جاذبه تاریخی استان در این بازه زمانی بود. 
قائم مقام ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد ارس، با اشاره به نحوه آمارگیری از خودروهای ورودی به این منطقه، خاطرنشان کرد: آمار تردد خودروها به منطقه آزاد ارس توسط دستگاه های تردد شمار نصب شده در ورودی های مختلف 4 محدوده منفصل این منطقه شامل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو به صورت اتوماتیک انجام می شود. 
داداش زاده در ادامه تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، منطقه آزاد ارس روزهای آفتابی را در روزهای آتی تجربه خواهد کرد. ارس از سال های گذشته یکی از نقاط پربازدید در روز طبیعت نیز به حساب می آید و به دلیل آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبا، امسال نیز میزبان خیل عظیمی از گردشگران خواهد بود. 
وی عنوان کرد: ارس در روزهای پایانی این هفته نیز و تا 16 فروردین ماه آماده میزبانی از آخرین دور سفرهای نوروزی گردشگران است. 
گفتنی است؛ منطقه آزاد ارس همانند سال های گذشته به دلیل وضعیت بهتر آب و هوایی نسبت به بیشتر مناطق کشور و استان، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری نوروزی تبدیل شده است. منطقه آزاد ارس در نوروز 98 با 225 برنامه متنوع تفریحی، فرهنگی و هنری تا پایان این هفته نیز میزبان گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو