رشد درخواست سرمایه گذاری؛ در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طی سالهای اخیر رشد سرمایه گذاری بویژه سرمایه گذاری خارجی را در بندر چابهار داشته ایم.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی افزود: اکنون 130 واحد فعال سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار فعالیت می کنند.
کردی گفت: بهترین مسیر برای حمل و نقل 9 درصد تجارت جهان از طریق سواحل شمالی دریای عمان یا همان سواحل مکران است که به بیش از 100 میلیون تن درسال می‌رسد .
وی افزود: سهبازار عمده «آسیای میانه، روسیه و شرق اروپا»، «اتحادیه عرب و آفریقا» و «شرق آسیا» مورد توجه تولیدکنندگان جهانی است؛ اما جای مشترکی که دسترسی به همه این بازارها در آن بهینه باشد، چابهار است .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: 700 کیلومتر از سواحل مکران از جاسک تا چابهار در اختیار ایران است که ظرفیتی عظیم برای کشور به شمار می رود .
به گفته کردی، نقطه تلاقی 2 سند توسعه سواحل مکران و سند توسعه محور شرق (که در دهه 60 به آن تاکید شده)چابهار است که امروز به عنوان موتور توسعه شرق کشور مطرح است .
وی افزود: در سال های گذشته توافق نامه چابهار بین ایران، هند و افغانستان، حد و اندازهای بین المللی به آن داده و امروز مهم است تا این منطقه بتواند در یک مسیر آرام و مطمئن به توسعه خود ادامه دهد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امروز پروژه های چابهار فقط روی کاغذ نیستند، جاده های این منطقه نیز امروزاز کیفیت خوبی برخوردار بوده و مراحل ارتقای کیفیت خود را پشت سر می گذارد و مطالعات آزاد راه چابهار به کنارک در حال اتمام است .
کردی افزود: نگاه دولت در سالهای اخیر به توسعه همه جانبه سواحل مکران به ویژه شهر چابهار به عنوان اصلی ترین کانون فعالیتی این سواحل معطوف شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این مورد عنایت ویژه ای دارند .
وی گفت: کارکارشناسی ویژه ای روی چابهار انجام شده و در مسیر خاصی دنبال می شود و نگاه و هدف حاکمیت و دولت بر رفع موانع و مشکلات این شهر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو