پهلوگیری بدون نوبت کشتی ۳۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی

مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، پهلو دهي بدون نوبت كشتي هاي حامل كالاهاي اساسي از جمله دام زنده، روغن خوراكي خام، شكر، گوشت منجمد و نهاده هاي دامي در بندر شهيد رجايي را از جمله اولويت هاي بزرگترين بندر تجاري كشور دانست.

به گزارش فرینا، اله مراد عفيفي پور طي مصاحبه اي ضمن اعلام اين مطلب افزود: روز گذشته، يك فروند كشتي  با ظرفيت 3600 تن، حامل دام زنده در بندر خليج فارس واقع در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي پهلو گرفت.

عفیفی پور گفت: هم اكنون دام هاي زنده با ابزارهاي مخصوص تخليه از كشتي در حال انتقال به كاميون های ويژه حمل دام هستند كه بلافاصله پس از تخليه از كشتي مستقيماً به كشتارگاه هاي استان هرمزگان و ساير استانها ارسال مي شوند تا به بازار مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به تدابير و تمهيدات انديشه شده براي خدمات رساني سريع و دقيق به كشتي هاي حامل كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در بندر شهيد رجايي گفت: علاوه بر پهلودهي بدون نوبت و تخصيص امكانات و تجهيزات تخليه كالاها از كشتي و نگهداري آنها در محوطه ها، هماهنگي هاي موثري با دستگاه هاي همكار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده به بندر  در كمترين زمان ممكن از بندر خارج و به مقاصد تعيين شده در داخل كشور ارسال شود.

مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان اضافه كرد: تشريفات مربوط به تخليه دام زنده از كشتي به سرعت و با دقت عملياتي لازم در حال انجام است و كاميون ها پس از بارگیری بدون معطلي روانه استانهاي مختلف كشور مي شود.

عفیفی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمات رساني به ساير كشتي هاي حامل كالاهاي اساسي گفت: طي هفته گذشته نیز، كشتي حامل 60 هزار تن روغن خوراكي خام در بزرگترين بندر تجاري ايران پهلو گرفت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی خاطر نشان كرد: براساس اطلاعات اعلام شده از سوي كشتيراني ها و صاحبان كالا، برنامه ریزی شده است تا حداقل 10 فروند كشتي حامل دام زنده و محموله هاي شكر و روغن خوراكي در سال جاري در بندر شهيد رجايي پذيرش و به فراخور نياز كشور و بدون قائل شدن محدوديت زماني براي تنظيم بازار روانه بازارهاي داخلي شوند.

گفتني است، بندر شهید رجایی  به عنوان بزرگترین بندر تجاري كشور داراي ظرفیت تخلیه و بارگیری  سالانه بيش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست كه به تنهایی بیش از 58 درصد عملیات غیر نفتی، 43 درصد عملیات نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری  بنادر کشور را پشتيباني مي كند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.