تا اطلاع ثانوی رفت و آمد به جزیره کیش فقط هوایی انجام می شود

طبق گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش از این پس به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی دریای جنوب ایران و مشخص نبودن وضعیت جوی هوا و شرایط دریا تا اطلاع ثانوی رفت و آمد به جزیره کیش فقط به صورت هوایی امکان پذیر است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، احمد شهریاری روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به فعال شدن سامانه ناپایداری جوی در خلیج فارس و بروز طوفان دریایی طی 24 ساعت شبانه روز فردا فعالیت تمامی شناورهای مسافری و حمل خودرو در مسیر دریایی کیش به بنادر چارک، آفتاب و برگشت، تعطیل است.
این مقام مسوول بیان داشت: بازگشایی مجدد این مسیرها و از سرگیری ترددهای دریایی، منوط به فراهم شدن شرایط مساعد جوی خواهد بود.
به دنبال نامساعد شدن شرایط جوی و وزش باد شدید ، از شامگاه سه شنبه تمام سفرهای دریایی از بنادر مسافری مرکز هرمزگان (بندر شهید حقانی، بندر شهید ذاکری قشم و هرمز) نیز متوقف شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان صبح سه شنبه سوم اردیبهشت ماه در گفت و گو با ایرنا هشدار داد: بیشینه سرعت بادهای غربی از بعد از ظهر سه شنبه در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
مرضیه سی سی پور افزود: بر اثر وزش باد دریا در محدوده جزیره های کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، جنوب جزیره قشم، لارک، هنگام، هرمز، سیریک، کوهستک، کلاهی و جاسک مواج است و ارتفاع موج به بیش از 150 سانتیمتر می رسد.
وی بیان داشت: این وضعیت ناپایدار جوی به تدریج و با شدت و ضعف تا روز جمعه هفته جاری مناطق دریایی هرمزگان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: توصیه می شود شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم رفت و آمد ایمن شناورها بویژه در خلیج فارس و بندرهای غربی استان صورت پذیرد.
سی سی پور گفت: همچنین از تردد کشتی ‌های تجاری به سمت بندرهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز خودداری شود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از نظر دمایی نیز، امروز چهارشنبه کاهش نسبی دما در سواحل استان پیش بینی می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو