حمایت شهرداران از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر

استاندار بوشهر بر حمایت شهرداران از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست مشترک شهرداران استان بوشهر با قدردانی از تلاش شهرداران در سال گذشته، افزود: شهرداری‌های استان برای تأمین نیازمندی‌های خود از ظرفیت واحدهای تولیدی استان بهره مند شوند.

گراوند با بیان اینکه لیستی از ظرفیت واحدهای تولیدی استان در اختیار شهرداران قرار داده شود، گفت: یکی از ملاک‌ها و شاخص‌های ارزیابی شهرداران، میزان بهره مندی از تولیدات استان بوشهر در بخش‌های مختلف است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداران نسبت به ساماندهی ورودی شهرها اقدام کنند، افزود: شهرداران استان زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری شهرهای خود را فراهم کنند.
استاندار بوشهربا تاکید بر توجه بیشتر به اعتبارات توسعه و عمران شهرهای استان اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که شهرداران باید مد نظر داشته باشند، مبلمان شهری است که تأثیرات بسزایی بر محیط و میزان رضایتمندی مردم دارد.
گراوند گفت: شهرداری‌هایی که مقصد گردشگری هستند به زیرساخت‌های گردشگری در شهر خود توجه لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات در حوزه مدیریت شهری در اولویت پرداخت باشد از پیگیری برای تسریع در ایجاد ۲ شهرداری جدید در استان خبر داد.
استاندار بوشهر بر ضرورت استفاده از فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در شهرهایی که این امکان را دارند و استفاده از گونه‌های گیاهی که آب کمی مصرف می‌کنند، تاکید کرد.
گراوند ادامه داد: برای حفظ محیط زیست پسماند شهرهای بوشهر، برازجان، چغادک، عالی شهر و تنگستان و شهرستان‌های جنوبی باید سامان یابد.
وی بر ضرورت توجه به مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: سیل خوزستان و لرستان باید درس عبرتی باشد تا اجازه هیچ ساخت و سازی در مسیر مسیل ‌ها و رودخانه‌ها داده نشود.

استاندار بوشهر ادامه داد: یکی از مسائل مهم بودجه مربوط به شهرداری‌ها است که توسط شوراها تصویب می‌شود و در این زمینه شوراهای اسلامی حق ندارند از موضوع تصویب بودجه به عنوان اهرم فشار بر شهرداری‌ها استفاده کنند.
گراوند گفت: شوراهای اسلامی حق ندارند از موضوع تصویب بودجه به عنوان اهرم فشار بر شهرداری‌ها استفاده کنند.
وی بیان کرد: هر شورایی که در این زمینه خلاف قانون عمل کند طبق قانون با آن برخورد می‌کنیم، لذا گرو نگه داشتن بودجه شهرداری توسط شوراها به عنوان یک اهرم فشار، قانونی نیست و حوزه عمرانی استانداری باید با جدیت این موضوع را دنبال کند.
استاندار بوشهر اظهار داشت: بودجه شهرداری‌ها در موعد مقرر خود باید ارائه شود و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
گراوند گفت: یکی از موضوعات مهم که باید مد نظر شهرداران باشد نظارت بر هزینه کرد اعتبارات اختصاص یافته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو