کارگران نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شدند

همزمان با روز کارگر، از کارگران نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل به عمل آمد.

به گزارش فرینا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر گفت: کارگران به عنوان اصلی‌ترین عناصر رونق تولید و تلاش‌گران عرصه تولید شناخته می‌شوند.

ابراهیم جلیلی افزود: کارگران به عنوان اصلی‌ترین عناصر رونق تولید و تلاش‌گران عرصه تولید شناخته می‌شوند و حمایت همه جانبه از آنان در حوزه‌هایی همچون تأمین امنیت شغلی، پرداخت به‌موقع حقوق و نیز فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی این قشر، مولفه‌ای مهم و تأثیرگذار در رونق تولید و تحقق شعار سال است.

جلیلی گفت: در این شرایط ویژه، حرکت همه مسئولان، کارفرمایان، سرمایه گذاران و جامعه کارگری باید در مسیر تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری یعنی رونق تولید باشد.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه، بیکاری در اسلام عیب است و همواره دین انسان‌ها را از تنبلی نهی کرده است گفت: کار کردن برای معیشت، عبادت بزرگ محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمدهاشمی با اشاره به اینکه کار کردن سیره انبیا و انسان‌های صالح است، گفت: در نظام اسلامی کار یک خدمت همراه با عبادت محسوب می‌شود و کارگر مقام والایی دارد تا جایی که پیامبر بر دستان کارگران بوسه می‌زنند.

حجت الاسلام هاشمی رفع مشکلات جامعه را در رونق تولید و همت بیشتر برای ایجاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اگر ما پس از انقلاب به این اقتدار و پیشرفت رسیدیم برای آن است که از بیگانه بریدیم و استقلال خود را به دست آوردیم و امروز هم وظیفه ما است تا با رونق تولید ضمن اشتغال زایی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

فرماندار ماکو نیز در این مراسم گفت: اقتصاد تولیدی باعث پیشرفت است و کشور‌های دنیا به سمت تولید پیش رفته اند.
عباسی افزود: در آموزش و پرورش آموزش کارآفرینی ندادیم و سیاست‌ها به سمت اقتصادی تولیدی پیش نرفت برای همین امروز اقتصادمان مشکل دارد.

وی بیان کرد: کارگران علیرغم انتقاداتشان به وضعیت معیشتی و حق و حقوقشان، نظامشان را دوست دارند.

فرماندار ماکو افزود: تکیه بر نعمت نفت و گاز در اقتصاد درست نیست و باید اقتصادی تولیدی تعیین کننده بود.

عباسی گفت: اگر امروز اقتصاد کشورمان مشکلدار است دلیلش این است که ۹۰ درصد اقتصاد دولتی است و باید ۹۰ درصد اقتصاد در اختیار بخش‌های خصوصی باشد تا از فساد و رانت بتوان جلوگیری کرد.

در پایان این مراسم از ۵۰ نفر کارگر نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو