با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛

آب چشمه های گرمسار شیرین می شود

نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی شده با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه تحقیقاتی برای جداسازی نمک از آب چشمه‌های شهر گرمسار توسط پژوهشگران این دانشگاه تعریف و پیاده‌ سازی شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا کاتب در بازدید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه با فعالیت‌های دانش بنیان توانسته است اقدامات موثری در کشور انجام دهد و این نوع فعالیت ها موجب امید در کشور می شود. اقدام این دانشگاه در زمینه ایجاد برج فناوری و حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان قابل تقدیر است.
رئیس پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در حاشیه بازدید کاتب و مدیران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از برج فناوری دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تصفیه آب فعالیت می کنند. در بازدید مسئولان شهرستان گرمسار از برج فناوری دانشگاه، مقرر شد از توانمندی‌های این شرکت ها برای تصفیه آب شور چشمه‌های شهرستان، جداسازی نمک‌های با ارزش موجود در آب برخی چشمه‌ها، بکارگیری نانوفیلتر‌ها در واحدهای صنعتی و تولیدی استان بهره ‌برداری شود.
به گفته محمد حسینی ورکیانی، نمک جدا شده از آب این چشمه ها برای مصارف طبی قابل استفاده است.
رئیس پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در برج فناوری دانشگاه یک شرکت تولید کننده فیلتر وجود دارد که قرار شد محصولات این شرکت نیز به صنایع استان سمنان معرفی شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.