در سال "رونق تولید" در منطقه آزاد قشم انجام شد؛

ساخت لنج یک هزار و 300 تُنی در منطقه آزاد قشم

مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت بزرگترین لنج باری فایبرگلاس در جزیره قشم و صادرات آن به کشور امارات خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد مهدی برنجی با اعلام این خبر اظهار داشت: این لنج باری توسط شرکت جهاز اقیانوس قشم به سفارش یک سرمایه گذار خارجی ساخته شده و به آب اندازی شده است.
برنجی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام "رونق تولید" است، جوانان بومی جزیره موفق شدند در مدت زمانی کمتر از یک سال(360 روز) این لنج را طراحی و تولید کنند.
به گفته وی، لنج باری مذکور که ارزآوری بیش از 500 هزار درهم به همراه داشته، دارای دو موتور با قدرت مجموعا دو هزار و 500  اسب بخار، ۵۵ متر طول، ۱۶ متر عرض و 6 متر آبخور است.
مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: وزن خالص این شناور که برای الحاق به ناوگان حمل و نقل دریایی در آب‌های اقیانوس هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ۱۵۰ تُن بوده و می تواند با سرعت۲۰ مایل دریایی(حدود ۳۷ کیلومتر بر ساعت) کالاهای باری را ترابری نماید.  
گفتنی است، شرکت جهاز اقیانوس قشم سازنده شناورهای سنتی و صادراتی بسیاری است که توانسته برای ۳۲۰ نیروی بومی در جزیره به طور مستقیم و حدود یک هزار نیرو به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.