جشنواره بین المللی قرآن در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

بخش نخست از جشنواره بین المللی قرآن منطقه آزاد ماکو در حالی برگزار شد که به گفته سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در این جشنواره بیش از ۹۰۰ نفر از کشورهای ترکیه، آذربایجان و ایران رقابت می کنند.

به گزارش فرینا، حسین حمزه لو در حاشیه برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره در ۲ بخش «حفظ و قرائت» و «حفظ موضوعی» برگزار می شود و در نخستین مرحله از این جشنواره بخش حفظ و قرائت با حضور ۴۲ شرکت کننده به کار خود پایان داد.
حمزه لو آخرین مهلت ثبت نام در بخش حفظ موضوعی را عید فطر عنوان کرد و گفت: این بخش با مشارکت نهاد کتابخانه های منطقه تا آخر ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مرحله نخست این جشنواره در بخش‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت کردند.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: «محمد قزلباش» در بخش حفظ کل قرآن و «نعمت قره خانی» در بخش ۵ جزء اول شدند و در بخش قرائت نیز «حافظ علیزاده»، «مهدی خورابلو» و «جواد نجفی» به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
حمزه لو افزود: در بخش خواهران نیز «مهربان شکوهی» و «هاجر جعفرپور» در بخش ۱۰ جزء به ترتیب اول و دوم، در بخش ۵ جزء نیز «پریسا ملکی»، «عارفه هاشم پور» به ترتیب اول و دوم و همچنین «فاطمه پورنجف»، «نجمه کارگر» و «مریم شکورزاده» مقام های اول تا سوم بخش قرائت را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور استاد بین‌المللی محمدرضا پورزرگری به همت اداره اوقاف و امور خیریه ماکو نیز از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.
منطقه آزاد ماکو مشتمل بر شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت است و در سایه توجه ویژه دولت در مسیر توسعه همه جانبه قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو