آمادگی معاونت فنی و امور گمركی برای رسیدگی فوری به مشكلات در حضور ذی نفعان

رسیدگی به مشکلات ذی‌نفعان گمرک و پاسخگویی به موقع به آنها در رأس سیاست‌ها و برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به همین دلیل سازوکارهای ویژه‌ای برای تحقق آن ایجاد شده است.

به گزارش فرینا به نقل از گمرک، تازه‌ترین اقدام در این راستا تأکید و توصیه معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران به مدیران و مسئولان گمرکات اجرایی برای فراهم کردن شرایط سهل و آسان جهت انجام ملاقات‌ حضوری ذی‌نفعان گمرک با مدیران به منظور طرح مسائل و مشکلات و بیان خواسته‌هایشان است.

مهرداد جمال ارونقی در این باره گفت: امروزه وظایف و مأموریت گمرک جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از وظایفی نظیر تأمین درآمد و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بوده و طیف وسیعی از الزامات ملی و بین‌المللی را شامل می‌شود.

اورنقی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران با درک عمیق این موضوع و انتظارات به حقی که ذی‌نفعان ازجمله فعالان اقتصادی، مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان، برای تسهیل و توسعه تجارت، همچنین اجرای سیاست‌های بازرگانی خارجی و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارند، برنامه‌های متعددی را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اهداف کلان استراتژیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (Strategic Goals) ازجمله روان‌سازی تجاری، حفاظت از سلامت و امنیت جامعه، حمایت از تولید ملی با گرایش افزایش توان رقابتی، جمع‌آوری مطلوب درآمد و ارتقای سطح رضایت‌مندی ذی‌نفعان، یادآور شد: در راستای ارتقای سطح رضایت‌مندی ذی‌نفعان، یکی از عوامل حائز اهمیت و دارای ارزش اساسی، کیفیت رابطه سازمان با افراد یا سازمان‌هایی است که با آن سروکار دارد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اظهارداشت: بدون شک یکی از مهمترین وظایف مسئولین، ایجاد ارتباطات دوسویه مردمی است و به لحاظ اهمیت غیرقابل انکار این موضوع، ارتباطات مردمی در میان سایر نقش‌های تعریف شده مسئولین، نمایان‌تر و بارزتر است. در ارتباط دوسویه و چهره به چهره، اقناع و جلب رضایت ارباب‌رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که مسئولین سازمان و ادارات باید آنها را مدنظر قرار دهند.

اورنقی ضمن تشکر از اقدامات صورت پذیرفته در این راستا گفت: شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا در صورت درخواست مراجعین به گمرک برای ملاقات حضوری و بحث و بررسی درخصوص مباحث فنی و اختلافات پیش آمده فی‌مابین گمرک و صاحب کالا، کمافی‌السابق در اسرع وقت اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اهتمام بایسته در راستای رفع مشکلات مراجعین در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه به‌عمل آید.

وی خطاب به مدیران کل، مدیران و معاونین امور گمرکی گمرکات اجرایی گفت: لازم است اطلاع‌رسانی مطلوب از سوی آن گمرک انجام پذیرفته و با اعلام زمان ملاقات و... مراتب از طریق تابلو اعلانات و... به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تأکید کرد: صاحبان کالا و مراجعین محترم چنانچه در ارتباط با شرح وظایف حوزه معاونت فنی و امور گمرکی و دفاتر ستادی زیرمجموعه (دفتر واردات و امور مناطق آزاد و ویژه؛ دفتر صادرات؛ دفتر تعیین تعرفه؛ دفتر تعیین ارزش) مسائل و مشکلاتی داشته باشند که در پی مراجعه به گمرکات اجرایی یا دفاتر ستادی رفع نشده باشد، می‌توانند ضمن هماهنگی با حوزه معاونت فنی و امور گمرکی (شماره تلفن 021- 88501435) نسبت به درخواست ملاقات حضوری با معاونت فنی و امورگمرکی اقدام نمایند. بدیهی است ملاقات با مراجعین و فعالان اقتصادی، در تمامی روزهای اداری هفته (شنبه لغایت چهارشنبه و روزانه از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد) صورت خواهد پذیرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو