تخلیه 92 هزار واگن مواد فله معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از ارتقا زیرساخت های حمل و نقل ریلی این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 92 هزار واگن در این منطقه تخلیه شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، حسن خلج طهرانی افزود: با تعامل سازنده‌ی شکل گرفته بین اداره کل راه آهن هرمزگان و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه‌ اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، شاهد کاهش هزینه‌های حمل و نقل و به تبع آن اقتصادی تر شدن محصولات تولیدی بوده ایم.
خلج طهرانی درباره عملکرد این بخش گفت: سال 1396 ، تعداد 77 هزار 807 واگن در منطقه تخلیه شد که این آمار در سال گذشته به 92 هزار و 338 واگن ارتقا پیداکرد.
وی با اشاره به ثبت متوسط تخلیه 320 واگن در روز در منطقه ویژه خلیج فارس، تصریح کرد: وزن هر واگن قریب به 55 تن است که عملیات تخلیه‌ی این واگن‌ها توسط همکاران مستقر در منطقه و همچنین کارکنان راه آهن صورت می‌پذیرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه درباره میزان تخلیه و بارگیری محصولات صادراتی از تنها اسکله مکانیزه کشور نیز گفت: در سال گذشته شاهد تخلیه و بارگیری 5.2 میلیون تن محصول بودیم که 3.2 میلیون تن شامل محصولات معدنی و 1.9 میلیونتن هم شامل محصولات فراورده های نفتی بود.
خلج طهرانی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد و طی دو سال گذشته شاهد افزایش تعداد واگن‌ها بوده ایم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو