در گفتگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛ 

عضویت منطقه آزاد ارس در سازمان جهانی گردشگری گامی موثر در جذب گردشگر خارجی

قائم مقام ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد ارس گفت: گردشگری صنعتی است که قابلیت تحریم ندارد و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کند.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده در گفت و گو با اقتصاد۲۴ در خصوص برنامه سازمان منطقه آزاد ارس برای عضویت در سازمان جهانی گردشگری افزود: عضویت در سازمان هایی که ماهیت بین المللی دارند در حقیقت عضویت در یک شبکه جهانی و برای معرفی بیشتر یک منطقه است و از آنجا که ارس دارای پتانسیل های گردشگری بی نظیری هم در عرصه ملی و هم بین المللی است و  علاوه بر جاذبه های تاریخی مانند کلیسای سنت استپانوس که ثبت جهانی هم شده، از نظر جاذبه های طبیعی نیز بسیار مورد توجه است.
داداش زاده گفت: عضویت در سازمان جهانی گردشگری به مطرح شدن بیشتر منطقه آزاد ارس در عرصه جهانی کمک می کند و گام موثری در جهت جذب گردشگری محسوب می شود. امسال منطقه به دنبال ثبت پروژه ژئوپارک ارس در یونسکو است و علاوه بر آن ارس به عنوان شهر سالم و جامعه ایمن در شبکه جهانی شهرهای ایمن ثبت خواهد شد.
رود ارس، مرز کشور ایران را با کشورهای جمهوری خودمختار نخجوان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهد، داداش زاده در این خصوص تصریح کرد: با توجه به جایگاه منطقه آزاد ارس و هم مرز بودن با برخی کشورها و دسترسی راحت آنها به دنبال آن هستیم که گردشگران خارجی بیشتری را به منطقه جذب کنیم. ما معتقدیم جاذبه های زیبای ارس که از شرقی ترین نقطه شامل جنگل های ارسباران می شود و در طول مسیر رود پر آب ارس، روستای اشتبین، پادگان عباس میرزا، مجموعه کردشت را دارد تا غربی ترین نقطه آن مانند کلیسای سنت استپانوس و… نشان دهنده قابلیت ارس برای مطرح شدن در حوزه جذب گردشگر بین المللی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: هدف ما از عضویت در سازمان جهانی گردشگری عضویت در یک شبکه جهانی است تا افراد بتوانند به اماکن مورد نظر خود دسترسی و بتوانند تصمیم بهتری در خصوص مقصد گردشگری خود داشته باشند.
داداش زاده گفت: گام اول برای عضویت در سازمان جهانی گردشگری داشتن پتانسیل لازم برای مطرح شدن است اما در وهله بعدی با کمک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مشخص کردن اهداف مورد نظر برای این عضویت، پرونده منطقه را برای طرح در اجلاس سالانه این سازمان تکمیل می‌کنیم.
وی افزود: گردشگری بومی ترین کالای ایرانی است و همه ما ملزم به حمایت از آن هستیم؛ صنعتی که مطلقا قابلیت تحریم ندارد و با وجود تحریم های ناعادلانه و اقدامات خصمانه آمریکا و پایین آمدن ارزش پول ملی مشاهده می کنیم که گردشگری در رونق است و حتی گردشگری خارجی ما بیشتر رونق گرفته است.
قائم مقام ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد ارس در پایان اظهار داشت: خوشبختانه آمار نشان دهنده افزایش گردشگری نسبت به سال گذشته است. در تعطیلات عید فطر بر اساس آمار سیستم شمارش، بیش از ۲۰۰ هزار و ۸۸۶ دستگاه خودرو به منطقه وارد شده اند، به این معنی که چیزی در حدود یک میلیون نفر از ارس بازدید کرده اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو