موقعيت ممتاز منطقه ويژه بوشهر براي ترانزيت کالا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5204
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر،اين منطقه براي ترانزيت کالا داراي موقعيت ممتازي است.

سيامک احمدي، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار(bena) افزود: ترانزيت کالا از منطقه ويژه اقتصادي بوشهربه کشورهاي همسايه و ساير نقاط کشور به سادگي صورت مي گيرد و از راه هاي مختلف دريايي، هوايي و زميني ترانزيت کالا انجام مي شود.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر اذعان داشت: حمل و نقل دريايي علاوه بر جاذبه هاي خاص خود به دليل مقرون به صرفه بودن و ايمني نسبت به ديگر وسايل حمل و نقل در دنيا از جايگاه ويژه اي برخوردار است، بوشهر نيز يکي از بنادر کشور است که از امکانات بندري جهت تخليه و بارگيري در محوطه و اسکله و پايانه هاي مسافربري بر خوردار است.

وي تصريح کرد: دراين راستا براي حمل و نقل آسانتر کالا جاده دسترسي در منطقه ويژه اقتصادي تا محدوده خور لشکري احداث شده است که تسهيلات لازم را در امر صادرات و واردات مرتبط با منطقه فراهم مي سازد و همچنين کشتيراني والفجر 8 نيز در زمينه بار و مسافر فعاليت در خور توجهي در منطقه دارد.

احمدي خاطر نشان کرد: همچنين در زمينه حمل و نقل هوايي بايد گفت برخورداري از امکانات فرودگاه بين المللي بوشهر که تا منطقه ويژه اقتصادي بوشهر تنها 8 کيلومتر مسافت دارد و هر روز با داشتن پروازهاي داخلي به شهرهاي تهران - شيراز - اصفهان و ... و پروازهاي خارجي به کشورهاي حوزه خليج فارس سرويس هايي منظم ارائه مي دهد .

وي ادامه داد: استان بوشهر از طريق سه محور ارتباطي با استان هاي همجوار و ساير نقاط کشور مرتبط است که عبارتند از محور اول بوشهر ـ برازجان ـ کازرون ـ شيراز که اصلي ترين محور حمل و نقل زميني استان بوشهر با نواحي مرکزي ايران محسوب مي گردد و حدود 320 کيلومتر طول دارد.

احمدي گفت: همچنين دومين محور ارتباطي بوشهر ـ ماهشهر ـ آبادان است که تقريبا به موازات سواحل خليج فارس گسترش يافته است و 690 کيلومتر طول دارد.

سومين محور ارتباطي بوشهر ـ کنگان ـ بندر لنگه ـ بندر عباس است که طول آن 921 کيلومتر است.

محور دوم و سوم ارتباطي به خطوط راه آهن سراسري متصل مي شود که يکي از بهترين روشها جهت حمل باراست./206

شناسه خبری: 5204

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو