افتتاح مرکز آموزش تخصصی غواصی در غرب جزیره کیش

مدیرعامل موسسه ورزش کیش در مراسم افتتاح مرکز آموزش تخصصی غواصی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در سال گذشته 130 دوره غواصی در کیش برگزار شد.

به گزارش فرینا، محمود افشاردوست در گفت و گو با خبرنگار فارس در کیش به تشریح جزئیات مرکز تخصصی غواصی که در غرب جزیره کیش و در نزدیکی کشتی یونانی افتتاح شده است پرداخت و افزود: با توجه به اینکه اینجا یک جزیره است اما متأسفانه در حوزه دریا کم ورود کردیم که باید جبران کنیم، از سال گذشته موضوع توجه ویژه به ورزش‌های دریایی در دستور کار ما قرار گرفت.
افشاردوست گفت: تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور به امضا رساندیم مبنی بر اینکه دوره‌های آموزشی غواصی و نجات غریق در جزیره کیش برگزار شود.
وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه سال گذشته نزدیک به 130 دوره غواصی با حضور 725 نفر در کیش برگزار شد، این موضوع هم منفعت اقتصادی برای جزیره کیش دارد و هم اینکه کیش را به‌عنوان پایلوت غواصی معرفی می‌کند.
مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این 130 دوره در کلوپ‌های دریایی مختلف در سطح جزیره انجام شد، به این جمع‌بندی رسیدیم که محلی را برای آموزش تخصصی و پایگاه تخصصی غواصی داشته باشیم که همه این آموزش‌ها در این محل آغاز ‌شود.
افشاردوست افزود: بعد از بررسی‌های فراوان این محل را انتخاب کردیم، اینجا بیش از 6 سال یک ساختمان مخروبه بود و در واقع به مکانی برای تجمع افراد خاص تبدیل شده بود، به همت موسسه ورزش، هیئت نجات غریق و غواصی و بخش خصوصی توانستیم اینجا را بازسازی کنیم، وسایل و تجهیزات لازم را تهیه کردیم و این مکان را به پایگاه تخصصی غواصی تبدیل کردیم.
وی عنوان کرد: برای فاز دوم به محوطه‌ای نیاز داریم که آنرا تجهیز کنیم که بتوانیم استانداردهای لازم را برای برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح بین‌الملل نیز داشته باشیم.
مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: مرکز آموزش به احتمال فراوان ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد، این مرکز آموزش شامل آموزش دوره‌های مربیگری و داوری چه داخلی و چه بین المللی خواهد بود، امیدواریم که بتوانیم کیش را در حوزه آموزش به یک برند در بخش بین‌المللی و داخلی تبدیل کنیم.
افشاردوست در پاسخ به این سوال که چرا این مرکز «پایگاه تخصصی» غواصی نامیده می‌شود، گفت: چون این محل را فقط برای غواصی (آموزشی و تفریحی) در نظر گرفتیم و بحث نجات غریق در آن مطرح نیست، به‌ همین خاطر نام آن پایگاه تخصصی گذاشته شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو