ظرفیت منطقه ویژه پارسیان برای تبدیل شدن به بزرگترین بندر تخصصی صنعتی ـ معدنی کشور

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با پشتیبانی های لازم می تواند تبدیل به بزرگترین بندر تخصصی صنعتی ـ معدنی کشور و موجب رونق صنعت شود.

به گزارش فرینا، خداد غریب پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود: سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در این منطقه نقش موثری در اشتغال، توسعه صنایع پتروشیمی، آلومینیوم، فولاد،  جلوگیری از خام فروشی و ارز آوری دارد و به طور طبیعی باعث رونق تولید در کشور می شود.
غریب پور گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان که  از سال ۹۴ تحرک مناسب و جدی خود را آغاز کرد با پشتیبانی‌های لازم می‌تواند  تبدیل به بزرگترین بندر تخصصی صنعتی ـ معدنی کشور و موجب رونق صنعت شود.
وی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با هدف استقرار و تولید ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۱.۲ میلیون تن آلومینیوم، ۶ هزارمگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و تاسیسات آب شیرین کن که نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷.۴ میلیارد دلار در بخش غیردولتی که حدودا معادل ۱۴۰۰۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت که میطلبه سرمایه گذاران به این موضوع ورود کنند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: تسهیلات ویژه ای برای این منطقه از قبیل واگذاری ۲۵۰۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران، تأمین زیرساخت‌ها آب، برق، گاز و مخابرات توسط منطقه، استفاده از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات، جذب شریک داخلی برای سرمایه گذاری خارجی، حمایت برای اخذ وام از طریق منابع داخلی و خارجی، مشاوره در تمام مراحل اجرای پروژه، انجام عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.
غریب پور در خصوص مزایا و نقاط قوت این منطقه اقتصادی افزود: نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، دسترسی به خطوط حمل ونقل دریایی، وجود گاز شیرین به میزان قابل برداشت  بالاتر از ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز، استفاده از ظرفیت‌های استان‌های هرمزگان، بوشهر و فارس برای توسعه، افزایش توانمندی‌های هم زمان کرانه و پس کرانه با استفاده از ظرفیت‌های توسعه ساحلی و دسترسی به منابع آب باعث شده شرایط برای سرمایه گذاری و مقابله با تحریم های یک طرفه ایجاد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.