برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با بیابان زایی ویژه دانش آموزان قشمی

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری ویژه برنامه روز جهانی مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی ویژه دانش آموزان در روز دوشنبه (27 خردادماه) در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی گفت: هرسال جوامع کشوری و سازمان های مدنی از همه دعوت می کنند تا در سازمان دادن مناسبت ها و مراسم برای گرامی داشت روز جهانی مبارزه با بیابان زایی به عنوان فرصتی تازه برای افزایش آگاهی عموم و مشارکت آنها در این فرایند، فعالیت کنند.
امری کاظمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با بیابان زایی در قشم، افزود: این مراسم امسال با شعار «با هم آینده را بسازیم» در روز دوشنبه 27 خردادماه (17 ژوئن) همزمان با روز جهانی مبارزه بیابان زایی و خشکسالی ویژه دانش آموزان و در محل مرکز آموزشی ژئوپارک قشم در روستای دولاب برگزار می شود.
وی گفت: کاشت نهال و درختکاری یکی از مهمترین برنامه های مبارزه با بیابان زایی در سراسر جهان و همین راستا قرار است تا در این مراسم با همکاری امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد، دانش آموزان به صورت نمادین چند اصله نهال بکارند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: 80 درصد وسعت ایران را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می دهند و هر ساله به مساحت کویرهای ایران افزوده می شود، در همین راستا آموزش دانش آموزان برای مقابله با پدیده بیابان زایی و خشکسالی اهمیت دارد.
امری کاظمی ادامه داد: روز جهانی مبارزه با بیابانزایی و اثرات خشکسالی، روزی خاص در تقویم جهانی است که به هر فردی یادآوری می کند  که می تواند به صورتی تاثیرگذار با این پدیده که راه حل‌های ممکن برای آن وجود دارد برخورد کنند.
در سال 1994 مجمع عمومی سازمان ملل به منظور افزایش آگاهی عمومی در این زمینه و پیگیری جدی تر برنامه های کنوانسیون، روز 17 ژوئن را با عنوان روز جهانی مبارزه با بیابان زایی نامگذاری کرد. تا به امروز 195 کشور در این کنوانسیون عضویت دارند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو