حمایت ۱۸ میلیارد تومانی دولت از صندوق پژوهش و فناوری ارس

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از حمایت ۱۸ میلیارد تومانی دولت از صندوق پژوهش و فناوری ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، عبدالرضا واعظی در حاشیه بازدید معاون علمی رئیس جمهور از منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: معاون رئیس جمهور پس از بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارس و اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه، دستور مساعدت ۱۸ میلیارد تومانی به صندوق پژوهش و فناوری ارس را صادر کرد.
واعظی افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته و تأیید اقدامات انجام گرفته در حوزه دانش بنیان‌ها و حمایت از شرکت‌های نوپای فناور در منطقه آزاد ارس، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دستور مساعدت به مقدار ۶ برابر سرمایه اولیه صندوق پژوهش و فناوری ارس را صادر کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه سرمایه اولیه تأسیس این صندوق ۳ میلیارد تومان است، مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از منابع صندوق شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری ارس، اختصاص می‌یابد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد: این میزان مساعدت با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور منطقه آزاد ارس انجام می‌گیرد.
واعظی در مورد سهامداران صندوق پژوهش و فناوری ارس نیز گفت: در تشکیل این صندوق، سازمان منطقه آزاد ارس به میزان ۳۴ درصد، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به میزان ۱۵ درصد، صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۳۴ درصد و شرکت مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان به میزان ۱۷ درصد مشارکت دارند.
گفتنی است، هم اکنون ۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان نوپا در مرکز رشد ارس فعالیت می‌کنند و ۵۷ شرکت فناور و دانش بنیان صنعتی در منطقه آزاد ارس فعال هستند.


گزارش تصویری را اینجا ببینید

آغاز بکار صندوق پژوهش و فن آوری ارس /افتتاح مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو